۲۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰

گزارش مهر/

استقلال – تراکتورسازی؛ پایانی بر فصل ناخوش سرخپوشان تبریزی در لیگ/ قلعه نویی ششمین جام را می خواهد

استقلال – تراکتورسازی؛ پایانی بر فصل ناخوش سرخپوشان تبریزی در لیگ/ قلعه نویی ششمین جام را می خواهد

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در شرایطی فصل کابوس وار خود در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور را با انجام دیدار برابر تیم استقلال خاتمه می دهد که این بازی برای آبی پوشان تهرانی از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده سیزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا جمعه 22 فروردین 93 با انجام هشت دیدار همزمان هفته سی ام بسته می شود و در این بین تیم تراکتورسازی اگرچه از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند، اما در تعیین قهرمان فصل نقش بسزایی خواهد داشت.

تراکتورسازی که هم اکنون با 42 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد، با پیروزی در این بازی و در صورت شکست ملوان در دیدار همزمان در خانه فجر سپاسی شیراز، می تواند با یک امتیاز بیشتر نسبت به این تیم شمالی و با ایستادن در خانه ششم کار خود را در لیگ سیزدهم خاتمه دهد.

پیکاری متفاوت از همیشه

اهمیت این دیدار برای تراکتورسازان اما فارغ از بحث صعود یک پله ای در جدول که با توجه به اعتبار یکسان رده های ششم و هفتم چندان هم نمی تواند ارزش زیادی داشته باشد، حساسیت همیشگی مصاف با تیم های استقلال و پرسپولیس است و این بار سرخپوشان تبریز باید در خانه آبی های تهران، آن هم با پیش بینی اینکه ورزشگاه آزادی به جهت احتمال قهرمانی استقلال مملو از تماشاگر خواهد بود، میهمان باشد.

با این شرایط تیم تراکتورسازی به واسطه اینکه نه از شانس قهرمانی برخوردار است، نه دغدغه و فرصت کسب جواز آسیایی شدن از طریق لیگ را دارد و نه بابت از دست دادن رده هفتم خود نگران است، به طور طبیعی دیداری بدون فشار و استرس برابر استقلال به نمایش خواهد گذاشت و می توان گفت که پیکار جمعه 22 فروردین 93 تراکتورسازی و استقلال برخلاف چند بازی اخیر این دو تیم بدون هیچ حساسیت و نگرانی برای تبریزی ها برگزار خواهد شد.

دیداری بدون فشار برای تراکتور

از طرفی تراکتوری ها حدود دو ماه پیش قهرمان جام حذفی شدند و این موضوع سبب شده تا رضایت هواداران تا حدودی جلب شود و آنها چندان به نتایج بازی های تیم محبوب خود در لیگ وسواس نشان ندهند. کما اینکه در بازی خانگی یکشنبه تراکتورسازی برابر استقلال خوزستان در هفته بیست و نهم، تنها 715 نفر تماشاگر به ورزشگاه آمدند.

با این حال بار دیگر باید تاکید کرد که فارغ از نتیجه، مصاف تراکتورسازی با استقلال همچون دیدار با پرسپولیس به واسطه رویارویی دو تیم صاحب نام، پرهوادار و قدرتمند همواره حساس بوده و به دلیل حیثیتی بودن بازی دو تیم، تماشاگران در انتظار یک دیدار جذاب و فنی و تاکتیکی هستند.

با برگزاری این دیدار، فصل کابوس وار و ناخوش تراکتورسازان در لیگ برتر هم به پایان می رسد. تراکتورسازی در لیگ سیزدهم حتی طعم صدرنشینی را هم چشید اما مشکلات و حواشی اجازه تداوم موفقیت ها را از تیم محبوب تبریز گرفت. قهرمانی در جام حذفی البته توانست ناکامی در لیگ را برای تیم تراکتورسازی جبران کند.

آقای گلی کریم، خواسته تراکتورسازان

البته تیم تراکتورسازان در این بازی یک هدف دیگر را هم دنبال خواهند کرد که آن، تلاش برای افزودن بر تعداد گل های کریم انصاری فرد است. این مهاجم اردبیلی هم اکنون به همراه رضا عنایتی مهاجم کارکشته تیم صبا با 13 گل در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد و البته مهرداد بایرامی 12 گله از گسترش فولاد و یکی، دو مهاجم دیگر نیز چشم در کسب عنوان آقای گلی لیگ سیزدهم دارند.

انصاری فرد که برای کسب دوباره این عنوان مهم حداقل برای یک گل دیگر، آن هم در صورت ناکامی دیگر گلزنان برتر لیگ بخصوص رضا عنایتی نیاز دارد، در دیدار با استقلال با انگیزه ترین بازیکن تراکتورسازی خواهد بود و به نظر می رسد دیگر بازیکنان این تیم نیز چندان بی میل نیستند که هم تیمی شان جایزه بهترین گلزن لیگ سیزدهم را به خانه ببرد. انصاری فرد در لیگ یازدهم با زدن 21 گل با پیراهن تیم سایپا در 22 سالگی اش آقای گل لیگ برتر شد و اکنون پس از دو سال در آستانه تکرار این عنوان قرار دارد.

روزی سخت برای آبی ها

در سوی مقابل اما تیم استقلال تهران که میزبان این دیدار مهم است، برای اینکه بتواند عنوان قهرمانی فصل را به نام خود ثبت کند باید برابر تراکتورسازی به برتری برسد و این موضوع می توان شاگردان امیر قلعه نویی را در این بازی تحت فشار قرار دهد. شکست یا تساوی استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این بازی حتی کسب سهمیه آسیایی را هم برای آبی های تهران بسیار سخت خواهد کرد و این تیم برای آسیایی شدن باید چشم به نتایج سایر بازی ها بخصوص شکست تیم های بالانشین برابر حریفانشان داشته باشد.

هم اکنون تیم نفت تهران با 54 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان در صدر ایستاده و فولادی ها در خانه دوم قرار دارند. استقلال تهران با 53 امتیاز سوم است و پرسپولیس با 52 و سپاهان با 51 امتیاز در خانه های چهارم و پنجم ایستاده اند.

استقلال به دنبال رکورد سپاهان

اما تیم استقلال تهران در صورت رقم خوردن قهرمانی اش در لیگ سیزدهم، به رکوردی تازه دست خواهد یافت. استقلال که پیش از این سه بار در فصول 92-91 ، 88-87 و 85-84 قهرمان لیگ برتر باشگاه های کشور شده است، چنانچه فردا برای چهارمین بار جام را به خانه ببرد در رکورد چهار قهرمانی لیگ برتر با تیم سپاهان اصفهان برابری خواهد کرد. البته از این میان دو قهرمانی سپاهان، با امیر قلعه نویی رقم خورده است.

استقلال فصل گذشته در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل قهرمان شد و تراکتورسازی به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. حالا مدافع عنوان قهرمانی برای تکرار عنوان فصل قبل خود کار سختی پیش رو دارد و رسیدن چهارمین جام به آبی ها با اما و اگرهای زیادی مواجه است.

ژنرال ششمین جام را می خواهد

اما شخص امیر قلعه نویی فردا می تواند یک رکورد تازه به نام خود ثبت کند. پر افتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر، پیش از این پنج بار روی سکوی قهرمانی رفته و جام را بالای سر برده است؛ افتخاری که هنوز هیچ مربی دیگری به آن نائل نشده و قلعه نویی از این حیث رکورد دار است. اکنون سرمربی استقلالی ها که دو فصل پیش تراکتورسازی را نایب قهرمان لیگ برتر کرد، این فرصت را پیش روی خود دارد تا با قهرمان کردن استقلال، برای ششمین بار به این افتخار برسد. مجموع سه قهرمانی پیشین استقلال در لیگ برتر، با سرمربیگری امیر قلعه نویی ملقب به ژنرال برای این تیم حاصل شده و تیم سپاهان نیز از چهار جامی که در لیگ برتر به اصفهان برده، دو بار متوالی با هدایت فنی این مربی موفق بوده است.

استقلال، سومین شانس قهرمانی

با شرایط فعلی جدول لیگ سیزدهم تیم استقلال به روی کاغذ سومین شانس برای کسب عنوان قهرمانی پس از تیم های نفت تهران و فولاد خوزستان است و بی گمان روز جمعه یک چشم آبی ها به مصاف های نفت با سپاهان در اصفهان و فولاد با گسترش فولاد در تبریز خواهد بود.

در این میان تیم تراکتورسازی اگرچه دستش از جام قهرمانی لیگ کوتاه مانده اما به واسطه قهرمانی در جام حذفی، حضورش در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده و دغدغه ای از این بابت ندارد.

تیم های تبریزی تراکتورسازی و گسترش فولاد در هفته پایانی رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در تعیین چهره تیم قهرمان فصل نقش عمده ای خواهند داشت و عملکرد و نتیجه گیری آنها در مصاف با مدعیان قهرمانی، تا حدود زیادی سرنوشت لیگ سیزدهم را مشخص خواهد کرد.

دیدار تیم های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز از چارچوب بازی های هفته سی ام و پایانی لیگ برتر باشگاه های کشور (جام خلیج فارس)  از ساعت 19 و همزمان با دیگر بازی ها در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

بازی رفت دو تیم در تبریز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

-----------------------------

گزارش از: محمود نصیرپور

 

کد خبر 2267875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha