۲۲ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۴۶

مراسم گرامیداشت شهدای فتح‌المبین قزوین برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای فتح‌المبین قزوین برگزار شد

قزوین- خبرگزاری مهر: مراسم گرامیداشت شهدای عملیات فتح المبین و شهدای قزوین و حومه در حسینیه امامزاده حسین قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت شهدای عملیات فتح المبین و شهدای قزوین و حومه عصر پنجشنبه با حضور آیت‌الله باریک‌بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام مرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، خانواده های معزز شهدا و جمع کثیری از گروههای مختلف مردم در حسینیه امامزاده حسین قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین با تجلیل از مقام شامخ شهدا اظهارداشت: عزت و عظمت و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا و صبر و پایداری خانواده معزز آنهاست و همه باید قدردان آنها باشیم.

عابدیننی تصریح کرد: لیاقت شهادت در راه خدا نصیب هر انسانی نمی‌شود و تنها برگزیدگان مورد عنایت خدواند قرار گرفته و در این مسیر حرکت می‌کنند.

نماینده دفتر ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: برای برخی کسانی که نگاه دنیایی و مادی دارند شاید شهادت و رفتن از دنیای مادی بسیار سنگین و غیر قابل تحمل باشد اما این افسوس باید شامل کسانی شود که نتوانسته اند در این راه گام بردارند.

وی بیان کرد: باید به حال شهدا غبطه بخوریم و از خدا بخواهیم ما را در مسیر حق قرار دهد تا به سعادت برسیم.

امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: باید بررسی کنیم که شهدا برای چه رفتند و هدفشان چه بود و با مطالعه وصایای آنها به عمق بینش‌های دینی آنها پی ببریم.

حجت الاسلام عابدینی اظهارداشت: هر کاری که در راه الهی نباشد منجر به شکست است و به خسران منجر می‌‌شود و شهدا در مسیری رفتند که سعادت بخش و عزت آفرین بود.

وی بیان کرد: شهدا رفتند تا عزت و عظمت نظام اسلامی حفظ شود و امروز ما وظیفه داریم از دستاورد شهدا صیانت کنیم.

در این مراسم یاد 156 شهید عملیات فتح المبین و شهدای قزوین و حومه گرامیداشته شد.

 
 

کد خبر 2268160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha