۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲

سفير روسيه در ايران:

کاهش حجم تبادل کالا بین ایران و روسیه نگران کننده است

کاهش حجم تبادل کالا بین ایران و روسیه نگران کننده است

همدان - خبرگزاري مهر: سفير روسيه در ايران با اشاره به اينكه کاهش حجم تبادلات کالا بین ایران و روسیه نگران کننده است، گفت: از اینکه روابط دو کشور در حال گسترش است خرسندم.

به گزارش خبرنگار مهر، سفیر روسیه در ایران به منظور فراهم کردن زمینه مسافرت هیئت تجاری این کشور به همدان در ماه آینده،  ظهر امروز شنبه میهمان استاندار همدان بود تا هر چه بیشتر با ظرفیت های این استان در سرمایه گذاری آشنا شود.

لوان جاگاریان که تسلط کاملی به زمان فارسی دارد در این دیدار علاوه بر اشاره به روابط ایران با روسیه ، گریزی به تحریم های جهانی که هم اکنون روسیه نیز همچون ایران با آن درگیر شده است، زد.

وی با اشاره به اینکه سفرش به همدان جهت فراهم کردن زمینه حضور هیئت تجاری از روسیه است، عنوان کرد: با ابتکار سفیر ایران در روسیه این سفر در یک ماه ونیم آینده برای برپایی نمایشگاه مشترک و حضور در استان همدان اجرا می شود.

سفیر روسیه در ایران اذعان داشت: این سفر فرصتی برای مراودات بین دو کشور فراهم می کند و از اینکه روابط دو کشور در حال گسترش است خرسندم.

جلوی روند کاهش تبادلات گرفته شود

جاگاریان با اشاره به اینکه با ایران در بخش سیاسی و مذاکرات هسته ای نیز مراوداتی را داریم، افزود: آنچه در بعد اقتصادی در این بخش نگران کننده است کاهش حجم تبادلات کالا بین دو کشور است که باید جلوی این روند گرفته شود.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترکی در این خصوص در تهران به زودی برپا و این موانع مورد بررسی قرار می گیرد و همکاری های مناسبی بین استان آستاراخان روسیه و استان های شمالی دریای خزر هم اکنون وجود دارد.

سفیر روسیه در ایران با اشاره به وجود ظرفیت های صنعتی، گردشگری در دو کشور که می تواند زمینه همکاری ها را فراهم کند،اذعان داشت: این زمینه ها دور نمای وسیعی را برای روابط دو کشور ایجاد می کند.

جاگاریان در پاسخ به سخنان رئیس اتاق بازرگانی همدان در خصوص مشکلات مراودات مالی، گفت: دیگر امروز بدون چین نمی توان زندگی کرد،به دنبال استفاده از یوان چین و روپیه هند برای تبدیل آن به روبل در تعاملات تجاری هستیم که زمینه عدم استفاده از دلار را فراهم می کند.

وی افزود: ایران و روسیه هر دو با تحریم ها دچار مشکلاتی شده اند اما روسیه پاسخ کشورهای تحریم کننده اش را خواهد داد چراکه این تحریم ها هم به ضرر امریکا و هم به ضرر اتحادیه اروپا خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی همدان نیز در این دیدار از رتبه تجاری 57 همدان در تجارت با روسیه در حال حاضر خبر داد.

سید مجيد موسوی با اشاره به سفر هیئت تجاری استان همدان در 15 و 16 اسفند به کشور روسیه، اذعان داشت: در این دیدار ها که به منظور آسیب شناسی روابط برگزار شد در ارتباط با مسائل مختلف چون ظرفیت ها ی کشاورزی و صنعتی دو طرف تبادل نظر شد.

وی اذعان داشت: مهم ترین مشکل در تجارت با روسیه موانع بانکی و تعرفه های روسیه برای تجار ایرانی است.

این دیدار با اهدا هدایا از طرف استاندار همدان به سفیر روسیه به پایان رسید و هم اکنون وی در اتاق بازرگانی همدان در حال مذاکره برای حضور هیئت تجاری کشورش در همدان است.

کد خبر 2269186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha