۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲

کولیوند در گفتگو با مهر:

متخلفان قطع درختان باغ سیب مهرشهر به قید وثیقه آزاد شدند

متخلفان قطع درختان باغ سیب مهرشهر به قید وثیقه آزاد شدند

کرج - خبرگزاری مهر: نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی شکایت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج، مدیرعامل و برخی کارشناسان شرکت نگهداری کننده باغ سیب به قید وثیقه آزاد شده اند.

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیگیری شکایت قضایی از متخلفان قطع درختان باغ سیب مهرشهر گفت: در پی شکایت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج، مسئولان شرکت نگهداری کننده باغ سیب به دادگاه احضار و مدیرعامل و برخی کارشناسان این شرکت به قید وثیقه آزاد شده اند.

وی افزود: بنیاد مستضعفان یک شرکت طرف قرارداد دارد که مسئول نگهداری باغ سیب است اما متاسفانه دو هکتار از باغ به خوبی نگهداری نشده و مشخص است که در نگهداری درختان کوتاهی شده است.

کولیوند تصریح کرد: تخلف بنیاد مستضعفان محرز است و خسارت قطع درختان گرفته خواهد شد و باید به تعداد درختان قطع شده یا دو برابر درخت کاشته شود.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه سازمان پارکها اقدامات قانونی را انجام داده و نمایندگان نیز به سهم خود پیگیر موضوع هستند، در عین حال اظهار داشت: باید اجازه دهیم این موضوع توسط ارگان مربوطه و به دور از جنجال پیگیری شود.

وی گفت: این پرونده سیر طبیعی خود را طی می کند و دادستان کرج بر برخورد قاطع با عوامل این اتفاق تاکید کرده است.

به گزارش مهر، باغ سیب مهرشهر از گنجینه های ژنتیکی گیاهی و یکی از بزرگترین سرمایه های زیست محیطی و از جاذبه های گردشگری کلانشهر کرج است. این باغ که قدمت آن به دوره پهلوی بازمی گردد و جزئی از محوطه تاریخی کاخ مروارید به شمار می آید، زمانی دارای 70 هزار اصله درخت شامل گلابی، سیب، هلو، گردو و آلو بود اما از دهه های گذشته و به طور خاص تر در چند سال اخیر تعداد زیادی از درختان باغ توسط مالکان قطع شده بی آنکه درختی جایگزین شود.

در تعطیلات نوروز امسال بخشی دیگر از درختان باغ سیب مهرشهر که بالغ بر دو هزار اصله تخمین زده شده است قطع شد.

کد خبر 2271207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha