۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۱۲

آموزگار:

15 میلیارد ریال برای تکمیل ساخت سالن های ورزشی صومعه سرا نیاز است

15 میلیارد ریال برای تکمیل ساخت سالن های ورزشی صومعه سرا نیاز است

رشت – خبرگزاری مهر: رئیس اداره ورزش و جوانان صومعه سرا گفت: برای تکمیل ساخت پنج سالن ورزشی این شهرستان 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسن آموزگار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این شهرستان پنج سالن ورزشی نیمه کاره دارد که سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای ساخت این پروژه ها اختصاص پیدا کرد که از این میزان فقط 10 درصد تخصیص یافت.

وی همچنین با بیان اینکه صومعه سرا در ساخت اماکن ورزشی حرف را در سطح استان می زند، اظهارداشت:  برای تکمیل این پروژه ها مسئولان باید نگاه ویژه ای به منطقه داشته باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان صومعه سرا گفت: این شهرستان که در غرب استان قرار دارد ورزشکاران و قهرمانان زیادی  را تحویل کشور داده است.

وی با اعلام اینکه صومعه سرا یکی از شهرستان های ورزش دوست  و ورزش خیز استان گیلان است، افزود:  صومعه سرا در 20 کیلومتری مرکز استان ( شهر رشت ) قرار دارد.

آموزگار همچنین با بیان اینکه امکانات و شرایط برای ورزشکاران شهرستان به خوبی فراهم نیست، اذعان داشت: صومعه سرا  در بین شهرستان های گیلان بیشتر آمار سرمربی های تیم ملی را دارد.

وی گفت: مسعود رهنما ( سرمربی تیم ملی کاراته )، حسین جان عاشور زاده  (سر مربی تیم ملی تکواندو )، حسین آریا نژاد ( سر مربی تیم شطرنج)، رضا مهماندوست ( سرملی تیم ملی کاراته )  و غیره از افتخارات ورزش صومعه سرا هستند.

کاراته کار اسبق تیم ملی جمهوری اسلامی ایران و قهرمان آسیا در ادامه با بیان اینکه ورزش کاراته از لحاظ مدال رتبه نخست شهرستان است، افزود: سال گذشته ساکت برای نخستین بار در تاریخ رشته تکواندو گیلان موفق شد در المپیک کشورهای اسلامی مدال نقره جهان را کسب کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان صومعه سرا اظهارداشت: در رشته کاراته نیز سال گذشته " دانیال زحمت کش " کاپیتان تیم ملی جوانان بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه شطرنج صومعه سرا در کشور سابقه دیرینه دارد، تصریح کرد:  صومعه سرا حتی در لیگ برتر هم تیم داشته است اما متاسفانه در سالیان گذشته این رشته ورزشی به بوته فراموشی سپرده شده است.   

آموزگار گفت: صومعه سرا طی سالیان گذشته در رشته های مختلف ورزشی با اقتدار در سطح کشور می درخشید متاسفانه این اقتدار امروز در برخی از رشته ها بسیار کم رنگ شده است.

وی در ادامه از نبود امکانات مناسب ورزشی در صومعه سرا گلایه کرد و خواستار حمایت ویژه از هیئت های ورزشی این شهرستان شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان صومعه سرا  افزود:  هیئت های ورزشی شهرستان به دلیل مشکلات مالی در تامین حداقل امکانات در رنج هستند.

وی همچنین از نداشتن اسپانسر، سالن های مناسب به ویژه سالن مخصوص ورزش های رزمی در سطح شهرستان گلایه کرد و اذعان داشت: استعدادهای خوبی در رشته های رزمی از قبیل کاراته، تکواندو و غیره در صومعه سرا وجود دارد.

آموزگار از وجود 11 سالن ورزشی دولتی در صومعه سرا  خبر داد و افزود: از این تعداد پنج سالن که روستاها این شهرستان وجود دارد به دلیل کمبود اعتبار هنوز به بهره برداری نرسیده اند.با تکمیل این پنج سالن برای ورزش روستایی صومعه سرا آینده خوبی متصور است.

وی در ادامه با بیان اینکه صومعه سرا یکی از ضعیف ترین شهرهای گیلان به لحاظ داشتن سالن های ورزشی است، اظهارداشت: دو سالن سرپوشید (حجاب و شهدا ) در شهرستان صومعه سرا وجود دارد  متاسفانه این دو سالن جوابگوی ورزشکاران صومعه سرایی نیست.

آموزگار با تصریح اینکه صومعه سرا دومین شهر دانشگاهی استان با 15 هزار دانشجو است، افزود:  متاسفانه مراکز دانشگاهی این شهرستان نیز سالن ورزشی ندارند  و باید به این دانشگاه ها هم سرویس دهی کرد.

کد خبر 2271345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha