۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۲۶

توضیحات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در مورد نشتی خط انتقال بنزین در روستای ریخان لرستان

توضیحات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در مورد نشتی خط انتقال بنزین در روستای ریخان لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: به دنبال نشت خط سراسری انتقال بنزین در روستای ریخان در استان لرستان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال انتشار خبری تحت عنوان "ماجرای نشتی خط انتقال بنزین در روستای ریخان/ آلودگی اراضی کشاورزی منطقه" شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

در این توضیحات آمده است: در روزهای پایانی سال گذشته خط لوله فرآورده جنوب به شمال که از منطقه لرستان می گذرد در ناحیه روستای ریخان دچار نشتی سوزنی شد و به حدی جزئی بود که حتی دستگاه گراف جریان مواد و فشار بخش مورد نظر را نشان نداد.

پس از اطلاع رسانی از سوی یکی از اهالی روستای مذکور نیروهای فنی و عملیاتی منطقه با حضور در محل پس از ایزوله نمودن رودخانه به منظور پیشگیری از آلودگی های احتمالی با تغییر مسیر آب و حفر کانال در بستر رودخانه با استفاده از لجن کش به جمع آوری نشتی بنزین که به علت بارندگی روی سطح آب جمع شده بود پرداختند.

از آنجایی که محل نشتی خط لوله در کوهپایه قرار داشت و منطقه ای سخت گذر بود برای یافتن محل دقیق نشتی در آن محدوده بیش از 500 متر از حریم هر یک از خطوط لوله موجود منطقه حفاری شد تا محل اصلی مشخص و نشتی آن گرفته شود.

در این جستجو مشخص شد که خاک آن منطقه خورندگی بالایی دارد و همین امر باعث خوردگی خط لوله می شود بنابراین تصمیم به تعویض و نوسازی بخشی از خط لوله مورد نظر گرفته شد.

هم اکنون حدود 50 درصد از عملیات تعویض خط لوله انجام شده و مابقی کار نیز در دست اقدام است.

کد خبر 2272800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha