۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۴۴

فشارهای آمریکا بر روسیه ادامه دارد

فشارهای آمریکا بر روسیه ادامه دارد

آمریکا امروز فشار زیادی را به مسکو وارد کرد تا گروه های مسلح در شرق اوکراین را به اجرای توافق ژنو وادار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی اجرا نکردن توافق چهارجانبه ژنو توسط گروه های مسلح طرفدار روسیه در شرق اوکراین دولت آمریکا امروز فشارهای زیادی را بر روسیه وارد کرده است.

بنابر این گزارش، آمریکا با اعمال فشار بر روسیه از این کشور خواسته است تا از نفوذ خود استفاده کرده و این گروه ها را متقاعد کند تا سلاح های خود را بر زمین بگذارند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در تمس شب گذشته خود با سرگئی لاوروف همتای روسی خود خواستار اجرای کامل و فوری توافق ژنو شده است.

وی همچنین خواستار خلع سلاح گروه های غیرقانونی و پایان اشغال ساختمان های دولتی از سوی این گروه ها شد.

همچنین به گفته یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا چند روز آینده برای اجرایی شدن توافق ژنو از سوی طرفها روزهای مهمی خواهد بود.

همچنین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است خواهان دیدن اجرای توافق در چند روز آینده است در غیر این صورت تحریمهای بیشتری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را گرداننده بحران در شرق اوکراین خوانده و مدعی هستند که پوتین گروههایی از نیروهای زبده روسی را تحت عنوان گروه های مسلح با هدف بر هم زدن آرامش و نظم در شرق اوکراین به این مناطق اعزام کرده است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2273963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha