۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶

دبير جشنواره ناصرخسرو:

«کودک و نوجوان»، بخش ویژه جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو است

«کودک و نوجوان»، بخش ویژه جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو است

بخش ویژه‌ سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد و علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت مهلت دارند آثار خود را در قالب نوشته، فیلم، عکس و نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رضا دبیری‌نژاد، دبیر سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو در گفتگو با مهر، کودکان و نوجوانان را مخاطبان ویژه جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو دانست و افزود: همگانی شدن سفرنگاری، اتفاق خوشایندی است چون با این روش می‌توانیم داده‌های مختلفی که در مناطق گوناگون وجود دارد را گردآوری کنیم؛ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و فرهنگی را به یکدیگر بشناسانیم و سطح آگاهی عمومی را بالا ببریم و بکوشیم تا سفر تنها جنبه تفریحی نداشته باشد و وسیله‌ای باشد برای افزایش درک و آگاهی ما. این‌گونه است که به شکل‌گیری و رونق گردشگری فرهنگی کمک می‌کنیم و رسیدن به این نقطه زمانی امکان‌پذیر می‌شود که به کودکان آموزش دهیم و فرهنگ این‌گونه سفر کردن را در آنها نهادینه کنیم.

,وي افزود: کودکان و نوجوانان بین 8 تا 15 سال می‌توانند خاطرات سفر خود را ثبت و آن را در قالب داستان، خاطره‌، عکس و نقاشی به دبیرخانه جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو ارسال کنند. علاقه‌مندان، تا پایان اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را با ذکر مشخصات کامل خود یعنی نام و نام خانوادگی، سن و شماره تماس به جشنواره بفرستند و بنویسند که می‌خواهند در بخش کودک و نوجوان شرکت کنند.

دبیر سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو به دو بخش مختلف جشنواره اشاره و بیان کرد: جشنواره دو بخش مختلف را در برمی‌گیرد. یک بخش قالبی جشنواره است که به قالب‌هایی چون نوشته، عکس، فیلم، صوت و وبلاگ‌نویسی می‌پردازد و بخش ویژه جشنواره نیز به سه بخش کودک و نوجوان، سفرنامه‌های نوروزی و تورکارگاهی می‌پردازد. قرار است در طول روزهای جشنواره، از 17 تا 27 خردادماه، تورهای تهران‌گردی برگزار شود و شرکت‌کنندگان در آن عکس و فیلم و نوشته تهیه و در جشنواره شرکت کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره می‌توانند به سایت www.safarnegar.com مراجعه کنند .

 

کد خبر 2274231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha