۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۲۰

سرمربی تیم شهرداری اردبیل:

تیمی می سازم که مدعی صعود به لیگ برتر باشد

تیمی می سازم که مدعی صعود به لیگ برتر باشد

اردبیل – خبرگزاری مهر: محمد ربیعی پس از قطعی شدن صدرنشینی این تیم در گروه الف لیگ دسته دوم کشور و صعود به لیگ یک خواستار حمایت همه جانبه و مادی و معنوی مسئولان استانی شد و گفت: در صورتی که حمایت ها و بسترهای لازم فراهم شود، برای فصل آینده و در همان سال اول تیمی می سازم که مدعی صعود به لیگ برتر کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرمربی تیم فوتبال شهرداری اردبیل ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: لیگ دسته یک در فصل آینده بی شک سخترین لیگ دهه اخیر خواهد بود، چراکه تعداد تیم ها به 24 تیم کاهش یافته ضمن اینکه مروری بر اسم تیم ها نشان می دهد که چه باشگاه های بزرگ و قدرتمندی با ساختارهای سازمان یافته در این لیگ بازی می کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط کار شهرداری اردبیل نیز در فصل آینده سخت خواهد بود، یادآور شد: لیگ دسته یک با دسته دوم تفاوت های عمده ای دارد، حتی شرایط هرکدام از بازی های لیگ یک شرایط ویژه ای خواهد داشت و باید شرایط خودمان را با توجه به بازی تغییر دهیم، اما اینها نیازمند برنامه ریزی، تامین زیرساخت ها و ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری است.

ریبعی با تاکید بر اینکه این شرایط هم اکنون در تیم شهرداری به صورت کامل مهیا نشده است، ادامه داد: بازی با تیم های بزرگی همچون مس کرمان، داماش گیلان، نفت آبادان، شهرداری بندرعباس، آلومینیوم هرمزگان و... که لیگ برتر را تجربه کرده اند بسیار سخت است و اینها نشان می دهد که باید در برخی زیرساخت ها باید حرفه ای تر عمل کنیم.

باید زیرساخت های فوتبال حرفه ای در اردبیل مهیا شود

وی تصریح کرد: این تیم ها زیرساخت های گسترده ای دارند، پول خرج کردن در فوتبال را بلدند و به آن عادت دارند و نگاه حرفه ای به فوتبال دارند، این شرایط در فوتبال اردبیل مهیا نیست و اگر هم هست کامل نیست، بنابراین اگر بدون برنامه ریزی و تامین زیرساخت ها وارد لیگ شویم مثل تیم های سرچشمه، گهر دورود، ابومسلم و... نمی توانیم موفق عمل کنیم.

ربیعی در این خصوص تقویت تیم شهرداری اردبیل را برای حضور موفق در لیگ دسته یک کشور مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ضمن برنامه ریزی منسجم باید از نفرات بسیاری برتری در تیم استفاده کنیم، در این خصوص اگر در تیم شهرداری ماندگار شدم تلاش خواهم کرد بازیکنان برجسته ای را جذب و بکار خواهم گرفت.

وی با بیان اینکه ما به سختی این موفقیت را به دست آورده ایم و حاضر نیستیم آن را به راحتی از دست بدهیم، تاکید کرد که اما اگر نگاه درستی نداشته باشیم به صورت آسانسوری و در همان فصل اول سقوط خواهیم کرد.

بازیکنان اردبیلی لیگ های کشور را جذب می کنیم

آنالیزور سابق تیم ملی ایران یکی از برنامه های این تیم برای حضور موفق در لیگ یک را جذب بازیکنان اردبیلی حاضر در لیگ های کشور عنوان کرد و گفت: مهمترین شاخصه من  در انتخاب بازیکن اخلاق و محورهای شخصیتی است و اگر در این تیم ماندگار شدم بی شک از بازیکنان حاشیه ساز استفاده نخواهم کرد، حتی اگر این بازیکن بومی و مال این استان باشد.

وی با بیان اینکه اردبیل پتانسیل بسیار بالایی در فوتبال دارد و حضور بازیکنان این استان در لیگ های برتر و دسته یک نشان می دهد که در صورت سرمایه گذاری می توان این روند را ادامه داد، با این وجود برای موفقیت تیم های این استان باید برخی بسترها فراهم شود.

ریبعی با اشاره به روند بازیکن سازی این استان از سال 82 ادامه داد، نتیجه این سرمایه گذاری ها معرفی بازیکنانی نظیر کریم انصاری فرد، شهریار شیروند، سجاد شهباززاده، مهرداد بایرامی، نادر هوشیار به فوتبال کشور بود، اما این روند طی سال های اخیر متوقف شده و تیم های اردبیلی را نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی حمایت مادی و معنوی مسئولان از این تیم را از دیگر عوامل وفقیت این تیم برشمرد و اضافه کرد: استان های دیگر از تک تیم های خود در لیگ های مختلف به شدت حمایت می کنند، مسئولان ورزشی و غیرورزشی این استان نیز باید برای موفقیت شهرداری حمایت کاملی داشته باشند.

سرمربی سابق تیم های البدر بندر گنگ و سایپا مهر کرج در تشریح برنامه های این تیم طی فصل جاری و موفقیت آن در دسته دو کشور، ایجاد تفییرات به لحاظ ساختاری و تیمی، تاکید بر نظم و انضباط، اخلاق مداری و شخصیت محوری، تعینن استراتژی مناسب و آماده سازی پیش فصل را از مهمترین علل موفقیت تیم برشمرد.

35 گل زده بدون حتی یک پنالتی

وی با بیان اینکه این تیم با 45 امتیاز و سه هفته مانده به پایان رقابت ها موفق به صعود به لیگ دسته یک شد، تصریح کرد: تاکنون نیز این تیم 49 امتیاز در فاصله یک هفته به پایان رقابت ها کسب کرده که از فرمول امتیازات استاندارد بالاتر است.

ربیعی شهرداری اردبیل را بهترین تیم به لحاظ برد و کمترین باخت، تفاضل گل، کمترین گل خورده و... دانست و متذکر شد: تنها تیمی بودیم که برخلاف برخی تیمها که به دلیل عدم حضور رقبایشان به پیروزی سه بر صفر دست یافتند، تمامی بازی های خود را انجام دادیم، ضمن اینکه تیم شهرداری در طول فصل حتی یک گل هم از روی نقطه پنالتی نزده و در نیم فصل دوم نیز باخت نداشتیم.

وی کسب 30 امتیاز از مجموع 39 امتیاز ممکن بازی های اخیر را نشان دهنده روند صعودی تیم دانست و عنوان کرد: ما در طول فصل جاری و طی 40 جلسه کاری، 235 جلسه تمرینی، 50 جلسه فنی، 100 جلسه فردی و گروهی، 70 جلسه آموزش تئوری برای بازیکنان، 30 جلسه با روسای باشگاه و 14 جلسه استعدادیابی داشتیم.

ربیعی با بیان اینکه از زمان حضورم در این تیم 34 بازی دوستانه و رسمی انجام داده ایم که تنها دو شکست خارج از خانه داشته ایم، یادآور شد: این تیم در هیچ یک از بازی های خانگی شکست نخورده و از 12 بازی انجام داده 10 پیروزی و دو تساوی کسب کرده است.

وی در خصوص جذب بازیکن برای حضور موفق در لیک دسته یک کشور گفت: نگاه ما در این زمینه نگاه استانی است، اما برای تقویت تیم در سطوح مختلف نیازمند بازیکنان بزرگی هستیم که باید جذب شود، این درحالی که بازیکن سازی را فراموش نکرده ایم، تیم امید بسیار خوبی داریم که حتی اخیرا کاپیتان این تیم به اردوی تیم ملی زیر 21 سال دعوت و برای بازی های آسیایی انتخاب شد.

کل هزینه بازیکنان شهرداری اردبیل به اندازه یک بازیکن لیگ برتری نیست

سرمربی تیم شهرداری اردبیل همچنین در خصوص برخی شائبه ها در خصوص نحوه هزینه کرد تیم شهرداری در فصل جاری بیان داشت: در بحث هزینه این تیم شاید کمترین بودجه را دربین تیم های دیگر لیگ دسته دوم هزینه کرد، بودجه این تیم هزینه بالایی نبود چه در زمینه قراردادهای بازیکنان و مربیان و چه در سایر زمینه ها.

وی با بیان اینکه کل هزینه دریافتی بازیکنان و مریبان و سایر عوامل تیم شهرداری در فصل جاری به اندازه یک بازیکن لیگ برتری مثل پرسپولیس نبوده است، افزود: این هزینه ها در مقابل هیجانی که صعود این تیم به لیگ دسته یک در بین نوجوانان و جوانان ایجاد کرد، بسیار ناچیز بوده و سرمایه گذاری خوبی است.

پرداخت تنها 60 درصد قراردادهای بازیکنان و مریبان

ریبعی متذکر شد: البته اعتقاد دارم و می بینیم که اگر هزینه ای برای این تیم شد دو برابر آن امروز به عنوان ارزش افزوده به تیم شهرداری اردبیل اضافه شد و هم اکنون امتیاز آن رقم قابل توجهی است که نتیجه سرمایه گذاری های صورت گرفته است.

وی افزود: البته از این هزینه ها نیز تنها 60 درصد کل قراردادهای بازیکنان و مربیان تا اینجا پرداخت شده، این درحالی است که هنوز پاداش صعود به لیگ دسته یک نیز به بازیکنان و مربیان داده نشده است. اینها نشان وی دهد که رقم پایینی نسبت به عملکردمان بوده است.

جو ایجاد شده در فوتبال ایران خوب نیست

سرمربی تیم شهرداری با بیان اینکه امسال نیز در زمینه هزینه کرد بویژه قراردادها این روند ادامه می یابد، عنوان کرد: جوی که در حال حاضر در فوتبال کشور رایج شده در زمینه قراردادها با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها جو خوبی نیست و باید مورد بازبینی قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص ماندن یا رفتن از این تیم تاکید کرد که برای فصل آینده پیشنهاداتی از تیم های مختلف دارم، اما اولویت من تیم شهرداری است، در این خصوص بحث مشروطی بین خودم و باشگاه داشتم و اعلام کرده ام که ماندنم منوط به فراهم شدن برنامه ها و شرایط و ایده هام است.

ریبعی با بیان اینکه برخی مشکلات و اختلاف سلیقه هایی در خارج از محدوده تیم وجود دارد که باید رفع شود، اضافه کرد: مدیریت تیم مال من است و اجازه دخالت به تیم را به هیچ وجه نخواهم داد چنانچه در فصل جاری نیز اینچنین بوده است.

 

کد خبر 2277611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha