۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳

احمدي:

تقریب مذاهب و اتحاد اسلامی عمده ترین دغدغه ماموستا مجتهدی بود

تقریب مذاهب و اتحاد اسلامی عمده ترین دغدغه ماموستا مجتهدی بود

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: تقریب مذاهب و اتحاد اسلامی عمده ترین دغدغه ماموستا مجتهدی بود.

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت درگذشت ماموستا حسام الدین مجتهدی امام جمعه سنندج به ویژگی های اخلاقی و علمی و اجتماعی این عالم برجسته اهل سنت اشاره کرد و گفت: اطاعت پذیری و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری  از عمده ترین ویژگی های اجتماعی و سیاسی این عالم برجسته اهل سنت به شمار می آید.

وی عنوان کرد: در بسیاری مواقع جهت گیری های ایشان در تمام مسائل و حوادثی که در کشور و حتی استان اتفاق می افتاد پیشروتر از سایر علما بود.

وی اظهار داشت: این عالم برجسته اهل سنت در جلسات مختلف عمومی و اختصاصی که شرکت می کردند همچنان که مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان به آن اشاره کرده بودند دغدغه تقریب مذاهب، اتحاد و یگانگی اسلامی داشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان ادامه داد: جای بسی خوشنودی و افتخار است که در طول سال های عمر با برکت ماموستا مجتهدی هیچ گونه حرکتی از ایشان علیه وحدت اسلامی مشاهده نشد و ایشان تا آخرین روزهای عمرشان هم بر اتحاد بین مسلمانان تاکید داشتند.

احمدی ایستادگی در مقابل استکبار و ظلم ستیزی را از دیگر ویژگی های بارز ماموستا مجتهدی خواند و بیان کرد: ماموستا مجتهدی در جلسات مختلف به ویژه در نمازهای جمعه همیشه ظلم و ستم ظالمان را نکوهش و مردم را به دوستی و یکپارچگی دعوت می کردند.

وی با بیان اینکه ماموستا مجتهدی جزو اساتید برجسته بیشتر علمای اهل سنت منطقه بودند، عنوان کرد: بسیاری از علمای منطقه افتخار شاگردی ماموستا مجتهدی را داشتند و در محضر ایشان کسب فیض کردند.

امام جمعه سنندج از 24 فروردين ماه در سنندج بستري و بعد از پنج روز براي ادامه درمان به تهران منتقل شد ولي ظهر شنبه دار فاني را وداع گفت.

ماموستا حسام الدين مجتهدي از چهره هاي برجسته مذهبي و ديني كشور بود كه در دو دوره به عنوان امام جمعه سنندج فعاليت كرد و از دو سال قبل نيز با راي مردم استان به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد.

کد خبر 2278975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha