۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱

مردی که سکاندار شگفتی‌سازترین انقلاب قرن بود/ ضرورت تبیین اندیشه های امام خمینی(س) در جامعه

مردی که سکاندار شگفتی‌سازترین انقلاب قرن بود/ ضرورت تبیین اندیشه های امام خمینی(س) در جامعه

اراک – خبرگزاری مهر: برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) فرصتی است برای تبیین و ترویج شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره) و در این زمینه مردم و مسئولان استان مرکزی از هم اکنون خود را برای برگزاری با شکوه‌تر این مراسم آماده می کنند، مراسمی که پس از ایام دهه فجر یکی از مهم ترین گردهمایی های ایرانیان به شمار می آید و مجالی ارزنده برای معرفی و تبیین جایگاه مردی است که جهان بر علم، اندیشه و ایمانش صحه می گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام خمینی (ره) گفتمان و فرهنگ اندیشه ای جدید را به جهانیان عرضه کرد، گفتمانی که برگرفته از مکتب الهی اسلام بود و توانست عظیم ترین تحول قرن را رقم بزند و شگفتی سازترین انقلاب قرن را بنیان گذاری کند و حالا پس از 35 سال از پیروزی انقلاب و بیست و پنج سال از عروج ملکوتی ایشان، این جهان بینی و اندیشه های امام راحل است که باید تبیین و ترویج داده شود.

امام‌خمینی(ره) شخصیت بزرگ و برجسته‌ای در تاریخ ایران، اسلام و جهان است که به جرأت می‌توان گفت هنوز بسیاری از ابعاد شخصیت ایشان ناشناخته مانده است بنابراین این وظیفه ماست که در دورانی که از برکت انوار نورانی شخصیت ایشان محرومیم، شخصیت، و مبانی اندیشگانی امام را مورد بازخوانی قرار دهیم تا راهگشایی باشد بر چالش های امروز جامعه ایران که در عرصه داخلی و خارجی با آن روبه رو ست.

نیمه خرداد هر سال برای ایرانیان یادآور روزهای غم و هجران است، خرداد در تاریخ ایران سرآغاز انقلابی عظیم و همچنین یادآور از دست دادن بزرگترین رهبر در قرن های اخیر است، رهبری که شاید دغدغه ای به جز آزادگی و سرافرازی ایران، اسلام و مظلومان نداشت.

برپایی ستادهای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در نقاط مختلف کشور حاکی از اهمیت این مراسم و ضرورت برپایی هر چه با شکوه تر آن دارد به طوری که استاندار مرکزی آن را فرصتی برای معرفی و تبیین شخصیت امام خمینی (ره) عنوان و به خبرنگار مهر گفت: ایام الله 15 خرداد و همچنین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دو مناسبت عظیم در تاریخ ایران است که مجالی ارزنده برای معرفی شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره) است.

 محمد حسین مقیمی با بیان اینکه قیام 15 خرداد بعنوان نقطه عطف جنبش های انقلاب اسلامی و 14 خرداد سالگرد عروج ملکوتی رهبر فرزانه مان در ذهن و فرهنگ اسلامی ایرانی جایگاه خاصی دارد؛ ابراز کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی علمی، فقهی و عرفانی که تمام تلاشش در راستای وحدت جهان اسلام بود و باید مکتب فکری ایشان بازشناسی شود.

 ضرورت تبیین اندیشه های امام(س) در جامعه

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تبیین اندیشه های امام(س) در جامعه گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که با محوریت امام و اندیشه های ایشان در جهان معاصر و قرن حاضر رخ داده که نام و آوازه آن در تمام دنیا طنین انداز شده است.

مقیمی با اشاره به نقش امام در زنده کردن ولایت فقیه تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد امام از اهمیت بالائی برخوردار بوده و در تثبیت نظام موثر است زیرا عزت ما از عظمتی است که امام به جامعه ارزانی کرده و هدف ما شناساندن شخصیت امام به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی ایران است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی سیاسی، فرهنگی و دینی بود، افزود: انقلاب اسلامی برآمده از خواست و رای مردم است و در برگزاری مراسم گرامیداشت بنیان گذار فقید انقلاب نیز بایستی از ظرفیت مردمی و انبوه ارادتمندان امام خمینی(ره) استفاده کرد.

.

دستگاههای اجرایی در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) مشارکت فعال داشته باشند

مقیمی همچنین در نشست ستاد هماهنگی گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) با تاکید بر برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم در اراک و خمین گفت: دستگاههای اجرایی، کارخانه ها و شرکتها در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره ) مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: اعزام زائران و برپایی مراسم در استان باید با شکوه تر از قبل و با حضور گسترده مردم انجام شود.

مقیمی ادامه داد: در برگزاری این مراسم باید کلیه موارد برای برقراری امنیت وسایل نقلیه و حفظ جان، سلامتی و بهداشت مردم  در نظر گرفته شود.

وی ابراز کرد: ادارات و دستگاهها در برگزاری این مراسم به نحوی عمل نمایند که اسراف و تبذیر صورت نگیرد تا اعتماد مردم به دولت و نظام بیشتر شود

تشکیل ستاد سالگرد ارتحال حضرت امام( ره)

معاون سیاسی  و امنیتی استانداری مرکزی نیز گفت: به منظور بزرگداشت باشکوه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام( ره) ستادی به ریاست استاندار در استان مرکزی تشکیل شده است.

شکرالله حسن بیگی افزود: هفت کمیته برای برگزاری هر چه بهتر مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام ( ره ) تشکیل شده و در تمامی شهرستانهای استان نیز ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.

 و اما روزها و مناسبت ها تنها یک بهانه است و به راستی آیا معرفی و آشنایی با شخصیت برجسته جهانی بنام امام خمینی(ره) که هم اکنون اندیشه های ایشان در نقاط مختلف جهان بازخوانی و بازکاوی می شود، می تواند محدود به یک یا دو روز خاص شود، آیا نباید دیدگاه و جهان بینی وی بعنوان چراغ راه در سرتاسر زندگی مردم جامعه اسلامی متبلور شود، آیا سفارش های ارزشمند ایشان در قالب سخنرانی و و صیت نامه ایشان برای مردم تفسیر شده است و رمز پیروزی نهایی انقلاب را می دانیم که ایشان در وصیت نامه خود عنوان داشته اند که:

"بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن: انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد.

اینجانب به همه نسلهای حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله بر‌قرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزه الهی را که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید؛ و در مقابل  این انگیزه  که رمز پیروزی و بقای آن است، فراموشی  هدف و تفرقه و اختلاف است."

کد خبر 2280658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha