۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲

طاهری خبرداد:

مراسم خاکسپاری استاد لطفی در گرگان برگزار می‌شود

مراسم خاکسپاری استاد لطفی در گرگان برگزار می‌شود

گرگان - خبرگزاری مهر: آهنگ‌ساز برجسته گرگان ضمن تسلیت درگذشت استاد محمدرضا لطفی آهنگساز بنام و نوازنده برجسته تار کشور از تشییع و خاکسپاری این هنرمند در گرگان خبر داد.

دکتر پژمان طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر افزود: محمدرضا لطفی روز گذشته، در سن 67 سالگی و به علت بیماری در تهران دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: به گفته خانواده این مرحوم، مراسم تشییع وی روز یکشنبه در گرگان انجام خواهد شد.

طاهری از برگزاری جلسه‌ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد در این باره خبر داد و گفت: در این جلسه دکتر منتظری مدیرکل ارشاد، ناصر گرزین رئیس شورای شهر، پایین محلی عضو شورای شهر و نمایندگان شهرداری و جامعه موسیقی استان حضور خواهند داشت تا درباره مراسم‌های این استاد موسیقی گرگانی تصمیم گیری شود.

محمدرضا لطفی، استاد موسیقی کشور در سال (۱۳۲۵-۱۳۹۳) در شهر گرگان به دنیا آمد و طی سال هایی که در زمینه موسیقی برای کشور تلاش کرد زیر نظر استادانی همچون علی اکبر شهنازی و حبیب الله صالحی موسیقی را آموخت. وی با افرادی همچون محمدرضا شجریان و شهرام ناظری همکاری داشت.

وی در سال ۱۳۵۳ به عضويت گروه علمی دانشكده موسيقی درآمد و در همين سال همكاری خود را با راديو آغاز كرد. در سال ۱۳۵۴ گروه "شيدا" را راه‌اندازی كرد و به همراه گروه "عارف" به سرپرستی حسين عليزاده به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت.

پیکر استاد لطفی با استناد بر وصیتنامه وی در شهر گرگان خاکسپاری خواهد شد.

کد خبر 2283095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha