۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹

حجت الاسلام طهماسبی:

معلمان در ارتقای فرهنگی جامعه نقش بی‌بدیلی دارند

معلمان در ارتقای فرهنگی جامعه نقش بی‌بدیلی دارند

کوهدشت - خبرگزاری مهر‌: امام جمعه کوهدشت وظیفه معلم را بسیار خطیر بیان کرد و گفت:معلمان در ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه نقش بی بدیلی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام طهماسبی در خطبه های نمازجمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت هفته معلم و با بیان این که اولین معلم هستی خداوند بلندمرتبه است، گفت: خداوند معلم بزرگ هستی است که با نسخه شفابخش قرآن انسان را به خوبی هدایت می فرماید.

وی به نقش معلمان در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: فرهنگ سنگ بنای پیشرفت و تمدن است و اساسی‌ترین عنصری بوده که به یک جامعه هویت و شخصیت می بخشد.

امام جمعه کوهدشت ادامه داد: معلمان در عرصه فرهنگ عناصر بی بدیلی هستند.

وی با اشاره به خدمات شامخ استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان یک معلم به عرصه فرهنگ، یادآورشد: شهید مطهری هم فرهنگ ساز بود و هم دین شناس و کسی بود که توانست هم فرهنگ سازی کند و هم دین را در دانشگاه ها معرفی کند.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان و نسل آینده، بیان داشت: در آموزش و پرورش باید تربیت اسلامی سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز جنگ، جنگ فرهنگی است و فرهنگ بر سلاح مقدم است و از طریق فرهنگ است که می توان دین و قرآن و ارزش‌ها را به دیگران منتقل کرد.

امام جمعه کوهدشت در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: زن و مرد باید به همدیگر احترام متقابل بگذارند زیرا حقوق این دو از نظر قرآن باهم برابر است.

وی یادآور شد: اما باید توجه داشت که مسئولیت خانه بردوش مردان است و زن ها باید مشکلات و موقعیت مردان را درک کنند.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: جهادزن این است که ویژگی های اجتماعی مرد را درک کرده، به همسرش احترام بگذارد و در برابر مشکلات او صبر داشته باشد و دراین صورت است که زندگی موفقی شکل خواهد گرفت.

کد خبر 2283229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha