۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳

پیام تسلیت مدیران سه نهاد فرهنگی

گلی دیگر از درخت تناور فرهنگ و هنر ایران به دست باد سپرده شد

گلی دیگر از درخت تناور فرهنگ و هنر ایران به دست باد سپرده شد

مدیران سه مجموعه فرهنگی هنری با صدور پیام های جداگانه درگذشت استاد محمدرضا لطفی نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی آمده است:

استاد محمدرضا لطفی، هنرمند و نوازنده چیره دست تار، آن نیک سرشتِ نیک خوی از میان ما رفت و به جاودانگی پیوست. نوای تارش خاموش شد اما آثارش همیشه در اوج شکوه می ماند. چقدر سخت است یادآوری این حقیقت که جسم او در میان ما نیست اما لطفی و نوای ساز او همیشه در ذهن هنرمندان این سرزمین جاودانه خواهد بود.

این ضایعه و فقدان بزرگ  مرد موسیقی ایران را به خانواده محترم و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند منان برای آن هنرمند فقید آمرزش و رحمت مسئلت دارم.

«قافله سالار» موسیقی اصیل ایرانی، «بال در بال» پرندگان شد

امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در پیام تسلیت خود آورده است:

«قافله سالار» موسیقی اصیل ایرانی، «بال در بال» پرندگان شد و «صبح سحر» به «جان جان» پیوست تا برای ما «تنها یک خاطره» شود. اما استاد محمدرضا لطفی«همیشه در میان» ماست و حالا برای همیشه و هنوز، «خموشانه» از«رمز عشق» خواهد گفت.

برای این هنرمند فقید طلب رحمت و مغفرت دارم و برای اهالی شریف فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی صبر و سلامتی آرزومندم. روحش شاد و یادش گرامی.

گلی دیگر از درخت تناور فرهنگ وهنر ایران به دست باد سپرده شد

مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز در پیام تسلیت خود خاطر نشان کرده است:

دست تقدیر بار دیگر گلی را از درخت تناور فرهنگ و هنر این مرز و بوم به دست باد سپرد تا او را به آسمان برد، رفعت بخشد و عطرش را برای جانهای عاشق هنر دوست باقی گذارد.

در گذشت استاد برجسته موسیقی کشور، مرحوم محمدرضا لطفی که عمر پر برکت خود را برای اعتلای موسیقی اصیل ایرانی، این منبع بی بدیل عرفان – معنویت، صرف کرد، موجبات تألم و تأثر خاطر همه دوستداران فرهنگ این سرزمین را فراهم آورد.

درگذشت او را به جامعه هنری کشور، بویژه پرچمداران موسیقی اصیل ایرانی و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و برایش از درگاه ایزد منان علو درجات مسئلت داریم.

 

 

 

 

 

کد خبر 2283596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha