۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۵

رضایت نسبی ناشران بخش بین الملل از نمایشگاه کتاب امسال

رضایت نسبی ناشران بخش بین الملل از نمایشگاه کتاب امسال

ناشران حاضر در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب، از کارکرد خوب دستگاه های کارت خوان و انتقالشان به جایگاه قبلی شان، نسبت به نمایشگاه سال گذشته، رضایت بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، غرفه بخشی از ناشران بخش بین الملل در فضای باز مصلی و زیر چادرها قرار داشته و بخش دیگری از آن ها مانند افغانستان در طبقه دوم شبستان قرار دارند. ناشران لاتین و عرب از آن دسته ناشرانی هستند که در چادرها و در فضای باز مصلی حضور دارند.

نکته ای که هم ناشران عرب و هم بخش چادرهای لاتین در مقایسه این دوره نمایشگاه با دوره سال قبل به آن اشاره دارند، مزیت جا به جایی غرفه هایشان از قسمت جنوبی و پارکینگ مصلی به فضای اصلی مصلی است. سال گذشته روی خیابان شهید بهشتی پل عابر پیاده ای زده شده بود که مراجعه کنندگان به نمایشگاه را از فضای اصلی مصلی به قسمت جنوبی و پارکینگ منتقل می کرد که محل قرارگیری غرفه های ناشران بین الملل بود.

این جا به جایی، امسال موجب خوشنودی و رضایت ناشران بین الملل شده و اکثر قریب به اتفاق شان از آن، ابراز خوشحالی می کنند. اما در چادر بودن، مساله ای است که به عنوان یک نکته منفی از آن یاد می کنند. ناشران مختلف معتقدند به دلیل بودن در زیر چادرها، در ساعات مربوط به ظهر و پیش از عصر، به دلیل تابش مستقیم خورشید و گرمای شدید، هوای زیر چادرها دم کرده و مخاطبانی که قصد آمدن به این بخش و بازدید را دارند، از تصمیم شان منصرف می کند. این ناشران در مجموع از بودن زیر چادرها، راضی نیستند اما از این که از جایگاه سال گذشته به جایگاه دوره های قبلی بازگشته اند، اعلام خوشحالی می کنند.

اما ناشران بخش بین الملل از یک نکته دیگر این دوره نمایشگاه، اظهار رضایت می کنند و آن هم، کار سریع و سهل دستگاه های کارت خوان است و غرفه داران مختلف در این باره اظهار رضایت می کنند.

برخی از ناشران و شرکت های پخش داخلی که به واردات و پخش کتاب خارجی در داخل اشتغال دارند، از رعایت نکردن مسائل کپی رایت گلایه دارند و می گویند کتابی که در غرفه ها می فروشیم، بعد از مدتی به صورت افست چاپ شده و در بازار موجود خواهد بود.

کد خبر 2283874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha