۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۹

گزارش خبری/

بهترین مدیران اجرایی کشور در سپاه تربیت شده اند/ معارفه سردار استاد حسینی به سمت فرماندهی سپاه استان البرز

بهترین مدیران اجرایی کشور در سپاه تربیت شده اند/ معارفه سردار استاد حسینی به سمت فرماندهی سپاه استان البرز

کرج – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه می توان گفت بهترین مدیران اجرایی کشور کسانی هستند که در سپاه خدمت کرده اند و خوشبخاتانه یکی از فعالیت های سپاه تربیت مدیر برای مسائل اجرایی کشور بوده است، اظهار داشت: در جنگ نرم دشمن سپاه با قدرت ورود کرد و امروز ارتش سایبری سپاه نفس دشمن را گرفته و خواب را از چشمان آنان ربوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز پیش از ظهر یکشبنه با حضور مسئولان استانی و کشوری و جمعی از کارکنان، پایوران و بسیجیان استان البرز در سالن شهدا کانون جوانان بسیج سپاه کرج برگزار شد و طی آن "سردار بهرام حسینی مطلق" تودیع و "سردار علی استاد حسینی" به سمت فرماندهی سپاه استان البرز منصوب شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد جواد موحد نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: آنچه امروز قضاوت می شود این است که سپاه استان البرز طی مدت شکل گیری خود پیشرفت های چشمگیری داشته است و خوشبختانه در دوره فرماندهی سردار حسینی مطلق سپاه استان البرز فضایی صمیمی، با نشاط و پر تلاش را تجربه کرد.

البرز مردمی غیور و ولایی دارد

سردار بهرام حسینی مطلق فرمانده سابق سپاه استان البرز نیز در مراسم امروز اظهار داشت: خوشبختانه سپاه استان البرز با تعامل و همکاری به آمادگی خوبی دست یافت. این استان مردمانی ولایی، متدین و شهید پرور دارد و حضور خانواده های شهدا و ایثارگران گواه بر این امر است.

وی ادامه داد: ظرفیت های بالایی در استان البرز وجود دارد و در ابتدای شکل گیری سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به دلیل نبود زیرساخت های کافی اقدام به افرایش نواحی مقاومت در سطح استان شد و خوشبختانه با این توسعه افزایش ظرفیت دو و نیم برابری تعداد بسیجیان و جمعیت بیش از 58 هزار نفر آنان را در البرز شاهد هستیم.

سردار حسینی مطلق با بیان اینکه در مدت شکل گیری استان البرز بیش از 40 حوزه مقاوت نیز تشکل تعداد حوزه های خواهران و برادران همسان شد، اعلام کرد: با همکاری تمامی پاسداران سپاه استان البرز خوشبختانه شاهد شکل گیری حوزه های کانون های قشری، تشکیل گردان های امام علی (ع)، ساماندهی اردوهای راهیان نور با برنامه ریزی منظم و البته همراه با برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی، و .... در این مدت بوده ایم.

امیدوارم بتوانم خدمت گذار باشم

همچنین در ادامه سردار علی استاد حسینی نیز که امروز به سمت فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز معارفه شد در ابتدای سخنان خود به بیان خاطراتی از زمان هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: برای نخستین بار از کرج عازم جبهه های حق علیه باطل شدم و با کرج و پاسداران آن بیگانه نیستم.

وی اظهار داشت: به این سمت به عنوان فرماندهی نگاه نمی کنم بلکه امیدوارم با تمام توان خدمت گذاری برای مردم باشم و خداوند را سپاس می گویم که زمینه خدمت گذاری برای خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان را برای بنده فراهم کرده است.

سپاه مولود معرفت است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز به عنوان سخنران بعدی سپاه را مولود معرفت خواند و تصریح کرد: اعتقاد بر این است که که چون انقلاب اسلامی بر پایه معرفت عمیق شکل گرفت، آحادی جذب سپاه شدند که همگی از نیروهای ارزشی و انقلابی بودند.

وی افزود: در بررسی طول دوران شکل گیری سپاه مشاهده می شود که این مجموعه نه تنها خللی در برنامه هایش نبوده بلکه در تمامی عرصه ها مجاهدانه وارد شده و پیروز بوده است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه می توان گفت بهترین مدیران اجرایی کشور کسانی هستند که در سپاه خدمت کرده اند و خوشبخاتانه یکی از فعالیت های سپاه تربیت مدیر برای مسائل اجرایی کشور بوده است، اظهار داشت: در جنگ نرم دشمن سپاه با قدرت ورود کرد و امروز ارتش سایبری سپاه نفس دشمن را گرفته و خواب را از چشمان آنان ربوده است.

آیت الله حسینی همدانی در پایان تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه ای مفید، ارزشمند و قابل دفاعی دارد.

اشاره به شکل گیری سپاه پاسداران و اقدامات انجام شده در این مجموعه نیز بخشی از سخنان استاندار البرز را این مراسم به خود اختصاص داد.

سید طاهر طاهری در سخنانش با بیان اینکه شکل گیری سپاه تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) بود که ایستادگی در برابر ابر قدرت ها را سر لوحه قرار دهد تا عزت حسینی نصیب مردم باشد، تصریح کرد: سپاه در حساس ترین لحظات همچون دژی مستحکم در برابر دشمنان ایستاد و در طول هشت سال دفاع مقدس و با فراز و نشیب های پس از انقلاب در کنار دیگر اقشار جامعه با تاسی از رهبر انقلاب از کشور دفاع کرد.

وی ادامه داد: مسئولیت های سپاه بسیار سنگین است از دفاع تا پیشبرد اهداف عمرانی، باید این جمله امام خمینی (ره) را یادآور شد که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

پاسداری مزر و سن ندارد

عزیز اکبریان نیز آخرین سخنران این مراسم تودیع و معارفه بود، وی در سخنان کوتاهش خطاب به سردار استاد حسینی و سردار سلامی گفت: شما کرج را می شناسید، کرج مهد سرداران لشگر سیدالشهدا و  قهرمانان هشت سال دفاع مقدس است و هم اکنون نیز دلاوران، بسیجیان و روحانیت این استان آمادگی کامل برای دفاع از کشور را دارند و ما باید این نعمت را قدر بدانیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس تاکید کرد: به عنوان یک پاسدار می گویم که باید قدر پیشکسوتان سپاه را بدانیم برای حفظ سپاه باید حرمت این افراد حفظ شود.

وی افزود: سپاه وظیفه پاسداری از انقلاب را دارد، پاسداری هم مزر و سن ندارد، یک روز جنگ نرم، روز دیگر در شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و .... تنها باید از خداوند طلب عاقبت به خیری کرد.

اکبریان در پایان با تاکید بر بصیرت افزایی در بین جوانان و بسیجیان تصریح کرد: شناخت دشمن در مسائل داخلی و خارجی می تواند ما را از بحران ها نجات دهد، فتنه 88 که بی شباهت به جنگ جمل نبود با بصیرت خنثی شد و همه ما باید در راه حفظ این نظام گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب باشیم.

حاشیه ها

*سردار بهرام حسینی مطلق فرمانده اسبق سپاه استان البرز در پایان سخنان خود گفت: دوران ما هم مانند دوران فرماندهی دیگر فرماندهان بایگانی شد که طاهری استاندارالبرز در سخنرانی خود این بایگانی را تکمیل و بسیار خوب خواند و گفت به طور قطع مردم استان البرز خاطرات خوبی را از شما در ذهن خواهند داشت.

*سردار استاد حسینی نیز در پایان سخنانش گفت: در جلسه ای که بسیار طولانی شده بود افراد یک به یک جلسه را ترک می کردند که فردی در بیرون از جلسه پرسید داخل چه خبر است و پاسخ شنید که اینجا مسلمان کافر می کنند!

پس از سخنان سردار استاد حسینی، آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج که پنجمین سخنران این مراسم بود برای سخنرانی پشت تریبون رفت و با مزاح گفت سخن کوتا می کنم و بنا می گذارم بر مسلمان کردن کافرها. (این سخن با خنده حاضران همراه بود)

*استاندار البرز نیز که بر اساس اعلام مجری ساعت 11 در تهران جلسه داشت، در هنگام سخنرانی اش گفت: با ارسال یک پیام اعلام کردم که دیر می آیم اما با این اوصاف و زمان باقی مانده نگران جلسه ساعت سه عصر در استاندار هستم.

*با پایان سخنرانی استاندار حضار منتظر اعلام مجری برای حضور مسئولان بر روی سن و اهدای احکام و لوح سپاس و سپس اتمام برنامه بودند که با اعلام مجری مبنی بر ادای حق مردم اکبریان برای سخنرانی به پشت تریبون دعودت شد.

وی در ابتدای سخنانش گفت که بالاخره آخرین سخنران همیشه جهنمی است اما به جهت ادای حق مردم سخن کوتاه خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز پس از شکل گیری استان البرز تشکیل شد و در حال حاضر 9 ناحیه مقاوت در زیر مجموعه این سپاه در سطخ استان البرز مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 2284637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha