۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۲۶

عرب عامری:

فرهنگیان باید جهاد علمی کنند/ پرورش نسل جوان در تهاجم نرم دشمن وظیفه معلمان است

فرهنگیان باید جهاد علمی کنند/ پرورش نسل جوان در تهاجم نرم دشمن وظیفه معلمان است

ورامین - خبرگزاری مهر: رییس آموزش و پرورش ورامین در همایش تجلیل از فرهنگیان نمونه ورامین گفت: امروز مقام معظم رهبری همه اندیشمندان و فرهنگیان کشور را به جهاد علمی فرا خوانده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی و استانی با حضور مدیران و مسئولان اجرایی و فرهنگیان ورامین در سالن سروستان این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم مجتبی عرب عامری ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: تکریم معلم نباید به یک روز یا هفته خلاصه شود بلکه جایگاه فرهنگیان باید در جامعه همواره مورد تکریم و احترام قرار گیرد.

فرهنگیان ورامین در مسائل علمی در سطح استان تهران می درخشند

رییس آموزش و پرورش ورامین افزود: بحث توليد علم يكي از مطالبات مقام معظم رهبري است كه با تلاش و كوشش دانشمندان كشورمان در سالهاي اخير، رشد علمي خوبي در جامعه بوجود آمده است و يكي از راه هايي كه مي تواند به معلمان در امر آموزش و تعليم و تربيت كمك كند، توجه به نخبه پروری است.

عرب عامری گفت: امروز تهاجمی که توسط دشمنان در حوزه فرهنگ آغاز شده نقش معلمان را حیاتی کرده است و شما قادرید در این عرصه با تعلیم و تربیت اسلامی و پرورش نوجوانان و جوانانی متعهد در جنگ نرم استکبار موفق حاضر شوید و تاثیرگذار باشید.

وی ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری همه اندیشمندان و فرهنگیان کشور را به جهاد علمی فرا خوانده اند و شهدای هسته ای و علمی کشور، سند حرکت درست و صحیح ملت ایران در راه پیشرفت و تعالی مادی و معنوی است.

این مسئول عنوان کرد: دشمنان نظام اسلامی از پیشرفت ها و دستاوردهای علمی کشور نگران هستند و در حقیقت آنان از سلاح هسته ای ایران نمی ترسند بلکه از پیشرفت و ترقی علمی در ایران به هراس افتاده اند.

در هفته معلم 55 معلم برتر منطقه ای و استانی ورامین معرفی شدند

عرب عامری گفت: شهرستان ورامین در زمینه های علمی و تحقیقاتی در سطح استان تهران همواره جزو شهرستان های برتر بوده است و فرهنگیان و دانش آموزان این منطقه نیز همواره با استفاده از پتانسل و امکانات محدود، توانسته اند مقام های خوبی را کسب کنند.

وی تأکید کرد: اگر امروز دانش آموزان و جوانان این مرز بوم در رشته های علمی، هنری، مذهبی و فرهنگی در جهان می درخشند و نام ایران را مطرح می کنند، پشت آن تلاش های معلمانی نهفته است که بدون ادعا و با کمترین امکانات این جوانان را تربیت کرده و پرورش دادند.

رییس ستاد گرامیداشت مقام معلم ورامین با اشاره به برنامه های هفته معلم اظهار داشت: غبار روبی مزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، پیاده روی همکاران فرهنگی، تجلیل از معلمان و برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی، زنگ سپاس در کلیه مدارس ورامین، همایش فرهنگیان بسیجی، دیدار با خانواده های شاهد، ایثارگر، جانبار و آزاده،  نصب بنر تبریک در سطح شهرستان، سخنرانی در نماز جمعه، تجلیل از معلمان نمونه از دیگر برنامه های آموزش و پرورش ورامین در هفته معلم است.

وی گفت: برای بزرگداشت هفته معلم، ما در این اداره از ماه‌های گذشته ستادبزرگداشت مقام معلم با حضور مسئولان محترم شهرستان و اداره را تشکیل داده و برنامه‌ریزی‌های مختلفی را انجام دادیم و پس از بررسی پرونده همکاران 55 نفر از معلمان به‌عنوان نمونه منطقه‌ای و استانی معرفی و از آنان در این هفته تجلیل شد.

اسلام اهمیت فراوانی به جایگاه علم و دانش داده است

حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در این مراسم اظهار داشت: اسلام اهمیت زیادی به علم و دانش می‌دهد و نخستین معلم خداوند و دومین معلم پیامبر اسلام است و از برکت اسلام، علمای زیادی به جهان تقدیم شده و زمانی که اروپا معدن توحش بود، اسلام در علم و دانش درخشیده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین کامل و جامعی است که در همه زمینه ها مسیر را برای سعادت انسان مشخص کرده است، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم مسیر تعلیم و تربیت را مشخص کرده است و روایات متعددی در مورد تعلیم و تربیت از ائمه اطهار وجود دارد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروزه با توجه به تحولات منطقه ‌ای و جایگاه ایران، نقش معلمان در روشنگری و بصیرت ‌افزایی بسیار مهم است و والدین و معلمان در کنار هم ضامن اثرگذاری مطلوب بر رفتار جوانان در عرصه علم و عمل است.

وی ادامه داد: معلمان انسان های شریفی هستند که با ایثارگری آینده سازان این مملکت را مورد تعلیم و تربیت قرار می دهند و به همین دلیل باید قدردان زحمات آن ها بود و کاری که معلمان انجام می دهند کاری بسیار ارزشمند است و تنها خداوند متعال می تواند اجر آن ها را بپردازد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به صفات معلمان در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تواضع، صبوری، استقامت، شکیبایی،گفتار معادل با رفتار، افزایش آگاهی از جمله صفاتی است که یک معلم باید آنها را در خود تقویت کند تا اثر بخشی کارش افزایش یابد.

محمودی متذکر شد: دانش آموزان تاثیرپذیری فراوانی از استاد و معلم خود دارند، گاه مواردی که از سوی معلم یا استاد در کلاس مطرح می‌شود تاثیرش بیش از مواردی است که والدین در منزل عنوان می‌کنند و این امر مسئولیت تربیت کنندگان و قشر فرهنگی جامعه را دوچندان می‌کند.

در پایان از معلمان و فرهنگیان نمونه استانی و منطقه ای در ورامین تجلیل شدند.

کد خبر 2284988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha