۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۱۶

ساماندهی صدور مجوز برای مراکز آموزش فناوری اطلاعات/ اجرای نظام اعتبارگذاری

ساماندهی صدور مجوز برای مراکز آموزش فناوری اطلاعات/ اجرای نظام اعتبارگذاری

عضو کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران از برعهده گرفتن صدور مجوز مراکز آموزش فناوری اطلاعات توسط این سازمان خبر داد و گفت: استانداردسازی و ساماندهی صدور مجوز مراکز آموزش IT با تدوین دستورالعملی در دستور کار قرار گرفته است.

آرش اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای در راستای استاندارد سازی و ساماندهی صدور مجوز مراکز آموزش IT گفت: در این زمینه فعالیت‌هایی برای تدوین دستورالعمل و استاندارهایی برای تایید صلاحیت شرکت‌های آموزشی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه هدف این بود که سازمان نظام صنفی رایانه ای با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، طبق فرآیندهایی مراکز آموزشی IT را برای دریافت مجوز احراز صلاحیت کند، به مشکلات شرکت‌ها فعال در حوزه آموزش فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با تعدد مجوزهای آموزشی سازمان‌های مختلف برای برگزاری دوره‌های آموزشی فناوری اطلاعات رو به رو هستیم و این درحالی است که گاهی اوقات این مجوزها و فرایندهای ارزیابی تخصصی نیست و افراد متخصصی این مجوزها را صادر نمی کنند.

اسلامی درباره همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان فناوری اطلاعات برای حل این موضوع ادامه داد : ما در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قصد داریم از طریق کمیسیون آموزش و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، استانداردهایی را برای ایجاد نظام اعتبار گذاری در حوزه صدور مجوزهای آموزش دوره‌های IT تدوین کنیم.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، هدف این است که سازمان فناوری اطلاعات به عنوان نهاد اعتبار دهنده فعالیت کند و سازمان نصر، نهاد صدور مجوز مراکز آموزش IT باشد؛ در این زمینه توافق‌هایی برای مجوز آموزشگاه‌های نرم‌افزارهای متن باز و بومی حاصل شده است.

کد خبر 2285523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha