۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸

طالبان:

چهره بافت تاریخی شیراز باید تغییر کند

چهره بافت تاریخی شیراز باید تغییر کند

شیراز – خبرگزاری مهر: نائب رئیس شورای شهر شیراز گفت: باید با برنامه ریزی مناسب به فکر تغییر چهره در بافت تاریخی شیراز باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا طالبان ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح جشنواره سی راه با بیان اینکه افراد حاضر در بافت تاریخی شیراز با گذشته بسیار متفاوت هستند یادآور شد: امروز شاهد حضور افراد غیر بومی و یا حتی غیر ایرانی در بافت تاریخی شیراز هستیم که بنا بر هر دلیل طی سال های گذشته در این مکان زندگی کردند.

وی تاکید کرد: اما امروز وضعیت با گذشته متفاوت است زیرا باید تمام برنامه ریزی ها برای تغییر چهره این بافت باشد تا شاهد حضور گردشگران در بافت تاریخی و قدیمی شیراز باشیم.

نایب رئیس شورای شهر شیراز افزود: نوع نگاه به بافت تاریخی و قدیمی شیراز باید تغییر کند تا در این راستا شاهد تغییر جنس ساکنان این محدوده نیز باشیم.

طالبان تاکید کرد: خوشبختانه امروز بحث توجه به گردشگری برای همگان به عنوان یک اولویت قرار گرفته بنا بر این نمی توانیم با نگاه های گذشته به فکر جذب سرمایه گذاری برای توسعه و بازسازی اینگونه محل های قدیمی باشیم.

وی با بیان اینکه شیراز شهر صنعتی نیست، گفت: اگر قرار بود شیراز صنعتی شود طی چندین سال گذشته این کار انجام شده بود در حالیکه فرصت ها و پتانسیل های گردشگری شیراز و فارس بهترین فرصت برای توسعه و پیشرفت است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در کنار توریست مذهبی و تاریخی باید به مباحث دیگر نیز توجه داشت افزود: توریست ادبی از جمله مباحثی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته در حالیکه امروز باید مباحث فرهنگی را در اولویت کارها قرار دهیم.

طالبان تاکید کرد: نباید برگزاری اینگونه جشنواره ها را محدود به یک روز و یک مناسبت در سال کرد بلکه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در طول سال چندین برنامه جذاب در بافت تاریخی شیراز برگزار شود.

کد خبر 2285550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha