۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

خجسته:

پیشکسوتان تعلیم و تربیت پس از بازنشستگی نباید خانه نشین شوند

پیشکسوتان تعلیم و تربیت پس از بازنشستگی نباید خانه نشین شوند

همدان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که پیشکسوتان تعلیم و تربیت بازنشسته می شوند نباید از جامعه جدا شده و خانه نشین شوند، گفت: توجه ویژه به پیشکسوتان به معنی توجه ویژه به تعلیم و تربیت نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خجسته ظهر شنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و چهره های ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استان همدان با بیان اینکه باید این همایش ها برای پیشکسوتان به طور مداوم برگزار شود، اظهار داشت: پیشکسوتان تعلیم و تربیت سرمایه های ملی هستند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان یک جامعه در میان مردم آن جامعه همانند نبی در بین امت او هستند، ابراز داشت: پیشکسوتان هادی و راهنمای جوانان هستند و هدایت پیشکسوتان قطعا اثر گذاری بیشتری دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان هدایت گر از گمراهی هستند، عنوان کرد: زمانی که پیشکسوتان بازنشسته می شوند نباید از جامعه جدا شده و خانه نشین شوند و توجه ویژه به پیشکسوتان به معنی توجه ویژه به تعلیم و تربیت نسل آینده است.

احترام به پیشکسوتان تعلیم و تربیت، احترام به تعلیم و تربیت و هدایت انسان ها است

خجسته با بیان اینکه باید جایگاه پیشکسوتان به عنوان کسانی که سوختند و نور دادند در نظر گرفته و به آنها احترام گذاشته شود، ادامه داد: احترام به پیشکسوتان تعلیم و تربیت، احترام به تعلیم و تربیت و هدایت انسان ها است.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان تعلیم و تربیت باید به طور فصلی گردهم آیند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند، افزود: قسمتی از سالن های ورزشی و امکانات آموزش و پرورش باید به پیشکسوتان تخصیص داده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش بینی شده که در تابستان هزار پیشکسوت تعلیم و تربیت به سفر شمال کشور اعزام شوند، افزود: زمین هایی به مساحت هزار و 200 و هزار و 800 متر در بهترین نقطه شهر برای ایجاد باشگاه پیشکسوتان از سوی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده و نیازمند هستیم تا خیرین برای ساخت آن اقدام کنند.

امیر خجسته با بیان اینکه راه اندازی باشگاه پیشکسوتان الگوی خوبی برای کشور است، عنوان کرد: درخصوص سهمیه استخدامی برای فرزندان فرهنگیان با وزیر و رئیس جمهور صحبت و در فراکسیون فرهنگیان نیز صحبت های اولیه انجام شده و مقدمات کار در حال مهیا شدن است تا بتوانیم این کار را اجرا کنیم.

توجه به تعلیم و تربیت سرمایه گذاری برای نسل آینده است

وی با بیان اینکه توجه به تعلیم و تربیت سرمایه گذاری برای نسل آینده است، اظهار داشت: قسمتی از همه امکانات آموزش و پرورش باید به پیشکسوتان اختصاص داده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 209 شهید آموزش و پرورش استان همدان، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده بر آن شدیم تا کار فرهنگی نیک و پسندیده را در جامعه از حالت شعاری به حالت عملی برسانیم.

عبدالرضا فولادوند با بیان اینکه پیشکسوتان تعلیم و تربیت از بدنه آموزش و پرورش جدا نیستند، ابراز داشت: هرگز معلمان بازنشسته و پیشکسوت آموزش و پرورش را جدا ندیده ایم و به همین خاطر در ستاد بزرگداشت مقام معلم جایگاه و اعتبار خاصی برای این قشر زحمت کش در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه برنامه هایی را در طول سال برای پیشکسوتان پیش بینی کرده ایم، ادامه داد: تلاش می کنیم در راستای ایجاد انگیزه در بین معلمان شاغل از معلمان پیشکسوت بیشتر قدر دانی کنیم تا برای معلمان جوان سبب ایجاد انگیزه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پیشکسوتان پیشنهادات و نظرات خود را ارائه کنند، عنوان کرد: در راستای نحوه تقدیر و تشکر از پیشکسوتان انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود را ارائه دهید.

پیشکسوتان دایرة المعارف تجربیات هستند

فولادوند با بیان اینکه امیدواریم که آموزش و پرورش بتواند از پیشکسوتان استفاده کند چراکه آنها دایرة المعارف تجربیات خود هستند، بیان کرد: اعتبار این همایش از محل ستاد بزرگداشت مقام معلم تامین شده و مخصوص تکریم پیشکسوتان بوده است.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه معلمان پیشکسوت بهترین دوران عمر خود را صرف تعلیم و تربیت دانش آموزان کردند، اظهار داشت: پیشکسوتان آموزش و پرورش امروزه با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و همه باید باور داشته باشند و تلاش خود را در راستای حفظ مقام معلم به کار گیریم.

غلامرضا خانی نور با بیان اینکه مسئولان باید از تجربیات پیشکسوتان در راستای توسعه کشور بهره گیرند، ادامه داد: توسعه کشور در آینده مدیون تجربه پیشکسوتان تعلیم و تربیت است.

وی سلامت و بهداشت پیشکسوتان امر مهمی است که نیاز به حمایت دارد، بیان کرد: اساتید و پیشکسوتان تعلیم و تربیت منابع سازمان محسوب می شوند و آموزش و پرورش باید در فضایی مستقل و به دور از هرگونه سیاسی بازی باشد و نباید اجازه دهد که هر فردی وارد شود و تصمیم گیری کند.

کد خبر 2288592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha