۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۰۴

یادرواه 19 شهید فرهنگی در بیرجند برگزار شد

یادرواه 19 شهید فرهنگی در بیرجند برگزار شد

بیرجند- خبرگزاری مهر: یادواره 19 شهید فرهنگی شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان با حضور مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس لامعی ظهر یکشنبه در یادواره شهدای شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود از شهریورماه سال 59 تا سال 66 حدود 5 هزار معلم در کشور شهید شده‌اند.

وی گفت: تا تیرماه سال 67 حدود 90 هزار نفر عازم جبهه های جنگ شدند که از این تعداد دو هزار و 760 نفر معلم شهید، دو هزار و 800 معلم جانباز، 218 معلم آزاده و همین حدود هم مفقودالاثر شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در مجموع آمار شهدایی که آموزش و پرورش دارد توفیق بسیار عظیم و بزرگی است.

لامعی عنوان کرد: دفاع مقدس خون بها و بیمه ای بود که باید انقلاب آن را پرداخت می کرد.

دفاع مقدس ادامه دهنده فرهنگ عاشورا بود

وی بیان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام در صحنه های مختلف حضور پیدا می کند و در کمال آسایش و امنیت بوده و در جهان حرف اول را می زند همه را مرهون خون شهدا می داند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی جنگ را خلق زیبایی ها برشمرد و یادآور شد: با توجه به اعتقادات خاص ما به مقوله جنگ، از دیدگاه فرهنگ عاشورا که دفاع مقدس ادامه دهنده فرهنگ عاشورا بود، این جنگ زیبا بوده است.

لامعی گفت: خانواده شاهد به مرحله ای از یقین و ایمان رسیده اند که فرزندان خود را با تمام وجو تقدیم انقلاب کردند.

وی بیان کرد: حضور مردم در هر کدام از صحنه های انقلاب و کشور سبب پیروزی ملت ایران شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  تاکید کرد: برای به دست آوردن این انقلاب خون های زیادی داده شده و به راحتی به دست نیامده پس باسد تلاش شود با تمام و کمال آن را حفظ کرده و نگذاریم به راحتی به دست فراموشی سپرده شود.

لامعی با بیان اینکه جوانان امروز هم مانند جوانان گذشته گوش به فرمان امام و رهبر هستند، گفت: جوانان امروز هم مانند گذشته آمادگی دارند تا در صورت به وجود آمدن کوچگترین خدشه در جامعه سینه سپر کرده و حافظ ارزش های نظام و انقلاب باشند.

برگزاری یادواره های شهدا گامی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار

محمد زمانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند نیز در این یادواره اظهار داشت: یادواره شهدای فرهنگی برای دومین سال برگزار شد.

وی گفت: این یادواره با حضور 19 خانواده شهید فرهنگی از شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان به بهانه بزرگداشت مقام شامخ شهدای دانش آموز برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: در حال حاضر مادامی که بحث ارزش ها و زنگ خطرها به میان می آید به طور ناخودآگاه ضمیر باطنی ما به سمت این می رود که سهم ما از برگزاری یادواره شهدا چیست در این زمینه چه اقداماتی انجام داده ایم.

زمانی عنوان کرد: امروز باید توجه داشته باشید که هر کدام از ما در مقابل خون شهدا وظیفه و مسئولیتی داریم که باید در قبال شهدا آن را به درستی به سرانجام برسانیم.

وی با بیا اینکه یکی از خصایص ویژه فرهنگ شهادت سیال بودن آن است، بیان کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا گسترش یاد و نام شهدا و فرهنگ شهادت و جهان شمول کردن این فرهنگ است.

 مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان این‌که عمده جوانان و نوجوانان جامعه در اختیار معلمان هستند، ادامه داد: باید به برگزاری این یادواره‌ها برای آگاهی نسل جوان  با فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه شود.

کد خبر 2289719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha