۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

یادواره حماسه آفرینان فتح خرمشهر در قزوین برگزار می‌شود

یادواره حماسه آفرینان فتح خرمشهر در قزوین برگزار می‌شود

قزوین- خبرگزاری مهر: همزمان با سالروز عملیات ظفرمند بیت المقدس، یادواره‌ی عروج 250 شهید اردیبهشت ماه و والدین شهدا در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم پنج ‌شنبه 25 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز وفات راوی حماسه کربلا، حضرت زینب(س) از ساعت 5 بعدازظهر در حسینیه‌ی امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار خواهد شد.

در این یاواره ضمن بزرگداشت ایثار و مقاومت یکصد و 58 شهید عملیات بیت‌المقدس و اردیبهشت ماه قزوین، همچنین یاد و خاطره‌ 92 تن از والدین معزز شهدا که سالروز عروج‌شان در این ماه است نیز گرامی داشته خواهد شد.

فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس به عنوان بزرگترین پیروزی سیاسی- نظامی جمهوری اسلامی ایران در سال دوم جنگ، از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

در این عملیات توفیقات نظامی قابل توجهی از جمله آزادی 5400 کیلومتر مربع از سرزمین‌های اشغالی برای نیروهای ایران بدست آمد و دشمن متجاوز برای اجتناب از تلفات بیشتر و حفظ بصره، با سرافکندگی بسیار، از خاک ایران عقب نشست. این عملیات بزرگ و غرور آفرین که با اهداف استراتژیک و تاکتیکی خاصی به انجام رسید، ضمن آنکه توانست در سه مرحله، خرمشهری را که در ساعت 16:30روز چهارم آبان 1359 و پس از 35 روز مقاومت بی‌نظیر، سقوط کرده بود را در ساعت 11 بامداد سوم خرداد 1361 آزاد سازد، تغییرات چشمگیری را در روند جنگ ایجاد کرد و ایران را در موضعی فرادست قرار داد.

نخبگان و فرهیختگان جامعه ایثارگری باید کمک ما باشند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بهره‌گیری از ایده‌های مختلف نخبگان و فرهیختگان در راستای اداره بهتر تشکیلات بنیاد شهید تلاش می‌کند تا بتواند خدمات مطلوب‌تری به جامعه هدف ایثارگری ارائه دهد.

نادر نصیری در دیدار با نخبگان این استان اظهارداشت: برخی از فرزندان شاهد به لطف خداوند متعال، مدد شهدا و دلسوزی همسران شهدا با کسب تحصیل توانمند شده و توانستند مسئولیت‌های مختلفی را در جامعه بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دانا و توانمند شدن، تحصیل کردن و کسب تهذیب نفس فرزندان شاهد از جمله آرمان‌های امام خمینی(ره) بود، بیان کرد: به نظرم یکی از آرمان‌های ایشان این بود که فرزندان شهدا جانشینان شایسته‌ای برای شهدا در جامعه باشند و در واقع بتوانند مسئولیت‌های مختلف را در اجتماع به عهده بگیرند.

نصیری گفت: فرهیختگان و نخبگان جامعه ایثارگر و فرزندان شاهد، از جمله افرادی هستند که تحصیل کردند و مسئولیت‌های مختلفی را در جامعه بر عهده گرفتند که اکنون اثرگذاری خاصی در جامعه دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: نخبگان به دلیل حجم فعالیت خود کمتر به ما مراجعه می‌کنند، به همین دلیل ما به دیدار آنان می رویم تا از ایده‌ها و افکارشان الگو بگیریم.

وی سبک مدیریت با دیگران را از جمله شیوه های دوره جدید مدیریتی خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان و بیان کرد: برای تحقق این شیوه مدیریتی از همفکری، همراهی و همدلی همه همکاران و جامعه ایثارگر، از جمله نخبگان و فرهیختگان استفاده می‌کنیم.

نصیری با بیان اینکه اداره کل بنیاد شهید در ملاقات‌های عمومی در راستای رفع مشکلات نخبگان و فرهیختگان اقداماتی را انجام می‌دهد، بیان کرد: مدیر و معاونان این اداره کل با برگزاری نشست‌های صمیمی از ایده‌ها و دیدگاه‌های مختلف آنان برای اداره بهتر تشکیلات بنیاد شهید بهره‌گیری می‌کند تا بتواند خدمات خوبی را به جامعه هدف این نهاد، ارائه دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار داشت: ما از نخبگان و فرهیختگان جامعه ایثارگری می‌خواهیم که آیینه تمام نمای تشکیلات بنیاد شهید باشند و در بهبود وضعیت و کاهش مشکلات بنیاد شهید به ما کمک کنند.

کد خبر 2290036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha