۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

پرتوی به قطعه نام‌آوران رفت/ ابراز امیدواری معاون هنری برای رسیدگی به هنرمندان

پرتوی به قطعه نام‌آوران رفت/ ابراز امیدواری معاون هنری برای رسیدگی به هنرمندان

علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد اعلام کرد که امکان دفن پیکر زنده‌یاد حسین پرتوی در قطعه هنرمندان فراهم بوده ولی با توجه به هماهنگی با شورای شهر عکاس انقلاب در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بدرقه پیکر حسین پرتوی عکاس انقلاب در جمع خبرنگاران درباره رسیدگی به وضعیت هنرمندان پیش از درگذشت آنها گفت: ما امیدوار هستیم که این اتفاق بیفتد و در زمان حیات هنرمندان از آنها حمایت شود، همان طور که تاکنون آن چه از دست ما برآمده انجام داده ایم و بعد از این هم چنین خواهیم کرد.

وی درباره پرتوی هم گفت: در خصوص آقای پرتوی باید بگویم وقتی من به معاونت آمدم بیماری ایشان پیشرفت کرده بود. با این حال تلاش خود را می کنیم تا به دیگر هنرمندان رسیدگی کنیم.

مرادخانی با بیان این که از سال 59 با زنده یاد پرتوی آشنایی داشته است، گفت: زمانی که حسین پرتوی این عکس معروف دیدار همافران با امام خمینی (ره) را می گرفت من 18 ساله و نگهبان مدرسه علوی بودم. عده ای را دیدم که با چمدان آمدند و داخل رفتند، بعد از مدتی حسین پرتوی بیرون آمد و گفت من از این اتفاق عکاسی کردم این در حالی بود که همه عکاسان را بیرون کرده بودند تا برای نیروهای ارتشی که به دیدار امام (ره) آمده بودند دردسر ایجاد نشود اما پرتوی در آبدارخانه مخفی شده و توانسته بود این صحنه را عکاسی کند.

وی زنده‌یاد پرتوی را بسیار زیرک و شجاع دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای همراهی با خانواده حسین پرتوی خواهیم کرد.

معاون امور هنری وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنانش از موافقت خود برای تدفین پیکر عبدالحسین پرتوی در قطعه هنرمندان سخن گفت اما تاکید کرد پیش از آن از سوی مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران این مساله به قطعیت رسیده بود که پیکر عبدالحسین پرتوی در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شود.

 

کد خبر 2295205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha