۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۰۷

چوپانی:

چهارشنبه بازار قائمشهر ضربتی ساماندهی می شود

چهارشنبه بازار قائمشهر ضربتی ساماندهی می شود

قائم شهر - خبرگزاری مهر: معاون فرماندار قائم شهر با اشاره به اجرای طرح ضربتی ساماندهی چهارشنبه بازار قائم شهر در اول خرداد سال جاری، گفت: بدلیل وضعیت نامطلوب این بازار، اجرای طرح ساماندهی با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و اصناف انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان چوپانی عصر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه در خصوص ساماندهی چهارشنبه بازار قائم شهر با بیان اینکه از 3 ماه گذشته تاکنون برای اجرای ساماندهی دستفروشان مطالعاتی انجام شده است، اظهارداشت: متاسفانه وضعیت چهارشنبه بازار قائم شهر تبدیل به روز بازار شده است که باید اقداماتی برای ساماندهی آن صورت گیرد.

چوپانی بیان کرد: این طرح از اول خرداد سال جاری تمامی سد معبرهای چهارشنبه بازار و خیابان های حاشیه بازار ساماندهی می شود و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه بازار قائم شهر یک باز سنتی با قدمت تاریخی است، افزود: باید این بازار هم همانند بازار گیلان ثبت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شود.

معاون فرماندار قائم شهر بیان کرد: بازاریان و کسبه های بازار پس از اطلاع از اجرای طرح استقبال خوبی داشتند.

چوپانی به مشکلات امروز جامعه مثل اعتیاد، طلاق و عفاف و حجاب اشاره و اذعان داشت: با توجه به این مشکلات سد معبر و ساماندهی دستفروشان یک اقدام پیش پا افتاده است که باید اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد واحدهای صنفی شهرستان متخلف هستند و مشکل دستفروشان نیستند، خاطرنشان کرد: دلیل مشکل ساماندهی بازار و دستفروشان قانع نبودن برخی از بازاریان به حق شهروندی و صنفی خود است.

چوپانی با بیان اینکه با شناسایی دستفروشان بومی آنها به بازار شهروند انتقال می یابند، اذعان داشت:  50 درصد سرقفلی های بازار شهروند به مالکیت شهرداری است که بفروش رفته است که این اقدام اشتباه بوده است.

وی از استقرار پاسگاه نیروی انتظامی در محوطه شهرداری با هزینه شورای شهر قائم شهر خبرداد.

کد خبر 2295619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha