۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰

احتمال پلمب بنیاد شعر و ادبیات داستانی تا شنبه

احتمال پلمب بنیاد شعر و ادبیات داستانی تا شنبه

مقاومت روز گذشته کارکنان بنیاد شعر و ادبیات داستانی منجر به ممانعت از اجرای حکم پلمب این بنیاد از سوی اجرائیات شهرداری منطقه 6 شد اما به کارکنان این بنیاد تنها 72 ساعت زمان داده شده تا ساختمان آن را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساختمان بنیاد ادبیات داستانی که اخیراً با مصوبه هیئت امنا نام آن به «بنیاد شعر و ادبیات داستانی» تغییر یافت، بار دیگر خبر ساز شد. این بنا که مابین خیابان‌های ویلا و سپهبد قرنی در پایتخت واقع شده، اوایل بهمن ماه و در پی شکایت مالک اصلی، پلمب شد اما با حل و فصل این مشکل، این بنیاد پس از چند روز فعالیت خود را البته همچنان بدون مدیرعامل ازسرگرفت!

اخیراً شهرداری منطقه 6 تهران به دلیل آنچه اضافه بنا برای یک ساختمان قدیمی 50 ساله خوانده شده، به عنوان معارض وارد ماجرای بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان شده؛ ماجرایی که به دلیل گذشت ماه‌ها از استعفای مدیرعامل آن و معرفی نشدن مدیرعامل جدید، کش‌دارتر هم شده است.

روز گذشته (30 اردیبهشت) ماموران اجرائیات شهرداری با حکم پلمب به ساختمان بنیاد شعر و ادبیات داستانی مراجعه کردند اما با مقاومت کارکنان بخش‌های مختلف این بنیاد مواجه شدند که به رغم نامشخص بودن وضعیت اداره آن، در چند ماه اخیر کماکان به فعالیت‌های خود مشغول بوده‌اند.

این مقاومت به «ممانعت از پلمب» انجامید و نهایتاً 72 ساعت (تا روز شنبه 3 خرداد) به کارکنان بنیاد شعر و ادبیات داستانی مهلت داده شد که نسبت به ساماندهی نهایی امور و تخلیه ساختمان بنیاد، برای اجرای حکم مربوطه اقدام کنند.

شرایط به وجود آمده برای بنیاد مذکور در حالی است که در 2 سال گذشته مکاتبات زیادی از طرف مدیرعامل پیشین آن برای سامان دادن به وضعیت بنیاد با مسئولان مربوطه و نهادهای زیربط صورت گرفته است.

در پاسخ یکی از این نامه‌ها، محمد حسینی وزیر سابق ارشاد با ارجاع موضوع به نهاد ریاست جمهوری، خواستار اختصاص یک ساختمان مناسب برای فعالیت بنیاد ادبیات داستانی در آن شده بود که نهاد ریاست جمهوری هم در پاسخ، ضمن اعلام آمادگی برای «مساعدت» در این خصوص، خواستار ادامه پیگیری‌ها از طریق خود وزارت ارشاد و مشخصاً معاونت فرهنگی آن برای حل مشکل شده بود.

این مکاتبات در ماه‌های گذشته و در دوره فعالیت دولت جدید هم ادامه یافت اما مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی با یادآوری مشکلات بودجه‌ای و محدودیت‌های مالی و مکانی، خواستار آن شده‌اند که در این بنیاد از ظرفیت‌های موجود معاونت فرهنگی از جمله «ساختمان فجر» نهایت استفاده صورت گیرد چرا که فعلاً امکان تخصیص ساختمانی با شرایطی بهتر برای فعالیت این بنیاد در آن وجود ندارد.

در همین فاصله در اواخر اسفند 92 هیئت امنای جدید بنیاد ادبیات داستانی تشکیل جلسه دادند و ضمن پذیرش استعفای مدیرعامل آن محمد حسنی، نام این بنیاد را هم به «بنیاد شعر و ادبیات داستانی» تغییر دادند و به نظر می‌رسد این تنها اتفاقی بوده که از جانب معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای بهبود وضعیت این بنیاد انجام شده است.

کد خبر 2295867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha