۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰

با هدف رعایت مسایل زیست محیطی:

سگ های خیابانی تبریز به پناهگاه پردیس منتقل می شوند

سگ های خیابانی تبریز به پناهگاه پردیس منتقل می شوند

تبریز – خبرگزاری مهر: معاون خدمات شهری و اجرایی منطقه شش تبریز گفت: از این پس سگ های خیابانی سطح این حوزه با هدف رعایت مسایل زیست محیطی و حقوق حیوانات به پناهگاه پردیس تحویل داده می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد صدیقی پنجشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران خاطر نشان شد: بر اساس دستور شهردار منطقه شش تبریز و با توجه به وظایف شهرداری در جمع آوری حیوانات ولگرد و رها شده در سطح شهر، از این پس سگ های خیابانی از سطح شهر جمع آوری و به مرکز حیوانات پردیس تحویل داده شوند که به همین منظور از پناهگاه پردیس حیوانات تبریز بازدید و راهکارهای همکاری با این مرکز بررسی شده است.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه 6 تبریز، تصریح کرد: در این بازدید راهکارهای همکاری با پناهگاه پردیس حیوانات بررسی و قرار شد از این پس حیوانات جمع آوری شده به این مرکز تحویل داده شوند که این اقدام پیامدهای مثبت را به دنبال خواهد داشت چرا که کشتار حیوانات ولگرد علاوه بر مسایل انسانی، پیامدهای بهداشتی و زیست محیطی به همراه دارد.

به گفته وی، حیوانات ولگرد و خیابانی تبریز در این مرکز انگل زدایی و با رعایت اصول بهداشتی، عقیم سازی خواهند شد.

مدیر پناهگاه پردیس نیز در همین خصوص اظهار داشت: هم اکنون تعداد 300 قلاده سگ در این مرکز نگهداری می شود که با عقیم سازی حیوانات خیابانی ساماندهی شده در این مرکز، سالانه از تولید مثل 700 حیوان در سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

ژیلا پور ایرانی با قدردانی از همکاری شهرداری منطقه شش تبریز برای اجرای طرح جمع آوری حیوانات ولگرد و خیابانی تصریح کرد: امیدواریم این اقدام زمینه مناسبی برای آغاز همکاری با مجموعه شهرداری تبریز در چنین حوزه های زیست محیطی و بهداشت عمومی باشد.

گفتنی است پناهگاه پردیس حیوانات تبریز توسط بخش خصوصی و با حمایت خیرین در جاده تبریز- صوفیان راه اندازی شده و با همکاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ضمن جلوگیری از کشتار حیوانات خیابانی نسبت به عقیم سازی آنان اقدام می کند.

کد خبر 2296625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha