۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸

همزمان با سالروز آزاد سازي خرمشهر/

تندس شهیدان حسین علم الهدی و اسماعیل دقایقی در اهواز رونمایی شد

تندس شهیدان حسین علم الهدی و اسماعیل دقایقی در اهواز رونمایی شد

اهواز – خبرگزاری مهر: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم رونمایی از تندیس شهدای هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان، شهید سید حسین علم الهدی و شهید اسماعیل دقایقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر عامل سازمان شهرسازی اهواز شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از تندیس شهید سید حسین علم الهدی و شهید اسماعیل دقایقی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست.

عظیم شمخانی بیان کرد: تندیس شهید سید حسین علم الهدی و شهید اسماعیل دقایقی به دست هنرمندان ایرانی ساخته شده که نماد افتخار، شهادت، شهامت، فداکاری و ایثار است.

وی افزود: با توجه به روحیه انقلابی و مدیریت جهادی شهرداری اهواز در اجرای برنامه های زیباسازی شهر، سعی می کنیم روز به روز از نمادهای شهدا و ایثارگران در زیباسازی فضای شهری استفاده کنیم.

عضو شوراي اسلامي شهر اهواز نيز در این مراسم، سوم خرداد را به عنوان روزی که دنیا را به حیرت وا داشت عنوان کرد و گفت: امروز از بزرگانی یاد می کنیم که جزو نمادهای اصلی در طول هشت سال دفاع مقدس بودند. بزرگوارانی که در هشت سال دفاع مقدس کاری کردند که به حق جای تمجید و سپاس دارد.  

غلامرضا سبزه علي اعتبار لازم برای هر تندیس را بالغ بر 270 میلیون تومان و ارتفاع تندیس شهید سید حسین علم الهدی را چهار متر و از جنس برنز عنوان کرد و افزود: ساخت هر دو تندیس پنج ماه به طول انجامیده است.

وي با بیان اینکه اگر در ایران در آرامشیم از برکت وجود شهدا و آزادگان است، اظهار کرد: جانفشانی های شهید علم الهدی در عملیات هویزه و شهید دقایقی در هور به عنوان نمادهایی هستند که از خود به جای گذاشتند و امروز، سوم خرداد جمع شده ایم تا با حضور مسئولین و خانواده های شهدا یادشان را گرامی بداریم.

سبزه علي ادامه داد: در کنار پرداختن به ساخت روگذر و زیرگذرهای شهری، سعی خواهیم کرد که از نمادهای شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز استفاده شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان نيز با گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر گفت: امام خمینی(ره) در خصوص شهر خرمشهر فرمودند فتح خرمشهر مافوق طبیعت است. آزادسازی خرمشهر از دهم اردیبهشت تا چهارم خرداد قریب به 25 روز به طول انجامید. عمليات بیت المقدس، یکی از طولانی ترین نبردها در طول جنگ تحمیلی به شمار می رود.

عبدالمجید عقیلی با ابراز تداوم بخشی فضاسازی های محیطی با موضوعات دفاع مقدس، استقرار تندیس های شهدای هشت سال دفاع مقدس در حوزه های مفهومی از ابتدای ورودی خرمشهر تا جان شهر را خواستار شد تا کسانی که به این شهر می آیند با نام این شهیدان آشنا شوند.

خواهر شهید علم الهدی نيز كه در اين مراسم حضور داشت، اظهار كرد: امیدواریم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلنگری برای بیداری به خواب رفتگان، هشداری برای غافلان و راه روشن و هدایتی برای نسل جوان که آینده سازان جمهوری اسلامی ایران هستند باشد.

وی بیان کرد: جوانان بدانند جمهوری اسلامی ایران با ریختن خون هزاران شهید و معلولیت هزاران معلول بدست آمده است. امیدواریم در زیر سایه امام زمان (عج) و در لوای قرآن شاهد استقرار اسلام ناب محمدی باشیم.

خواهر شهید علم الهدی پیغام خانواده های شهدا را تلاش فرهنگی برای بیداری جوانان مخصوصا دختران عنوان کرد و افزود: در سطح شهر ناظر اعمال و رفتار جوانانی هستیم که متاسفانه نشان می دهد فرهنگ غرب بر کشور سایه افکنده است.

وی اظهار کرد: با کمک خانواده های شهدا و مسئولین مربوطه باید برنامه هایی برای جلوگیری و از بین بردن نفوذ فرهنگ غرب بر اسلام را تدوین کنیم تا جوانان را از این وضعیت خارج کنیم و کشور را از هم گسیختگی فرهنگی نجات دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با رونمایی از تندیس شهید اسماعیل دقایقی در کنار دانشگاه امیرالمومنین، از تندیس شهید سید حسین علم الهدی نيز پرده برداري شد.

در پایان این مراسم به خانواده شهید اسماعیل دقایقی و شهید سید حسین علم الهدی لوح تقدیر و یادبود از طرف شهرداری اهواز اهدا شد.

کد خبر 2298351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha