۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲

تاکید بر افزایش کیفیت ساخت و ساز در بافت فرسوده

تاکید بر افزایش کیفیت ساخت و ساز در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح پایا در آینده می تواند الگوی مناسبی برای بخش های دیگر جامعه باشد بر ضرورت افزایش کیفیت ساختمان سازی در بهسازی و نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با مهر با بیان اینکه شهرداری ها باید در بازآفرینی بافت‌های نابسامان شهری محور باشند، اظهار داشت: اگر  توجهات و برنامه ریزی را در سطح مقیاس محله‌ای تعریف کنیم خدمات  به مردم در این مناطق کیفیت بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه دولت بجای دخالت مسقیم در بازآفرینی شهری بافت‌های هدف باید تسهیلاتی مانند وام را به عنوان مشوق ارایه دهد، گفت: کمک به راه اندازی  دفاتر تسهیل گری در محلات هدف هم از دیگر اهدافی است که دولت در نظر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهرداری‌ها با ارائه بسته‌های تشویقی مانند تخفیفات در عوارض و تراکم نفش زیادی در  بهسازی محلات هدف دارند، افزود: اجرای طرح پایا می تواند در آینده الگوی مناسبی برای بخش های دیگر جامعه باشد و با اجرای این طرح، اعتماد و  مشارکت گسترده مردم در محلات مناطق هدف و  کیفیت‌های لازم از طریق نظارت و تدوین دستور العمل ها  تامین می شود.

معاون وزر راه و شهر سازی با تاکید بر کیفیت در ساخت و سازها، اظهار داشت: باید با توجه به موضوع کیفیت به نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده توجه شود که این امر باید با تهیه  دستورالعمل  و ضوابط به اجرا برسد.

 

کد خبر 2301364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha