۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳

سرهنگ امیری:

نقش لشکر 28 روح‌الله در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

نقش لشکر 28 روح‌الله در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: لشکر 28 روح الله نقش مهمی در مسئولیت های محوری و عملیات های دوران دفاع مقدس ایفا کرد؛ اما نقش این لشکر تا کنون مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد امیری در نشست پیشکسوتان دفاع مقدس نیروی انتظامی با محویریت لشکر 28 روح الله که متشکل از نیروهای کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی سابق، سه‌شنبه شب در محل این اداره کل برگزار شد، افزود: امام خمینی(ره) با پیام‌های پیامبرگونه خود انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و بعد از پیروزی انقلاب نیز با رهبری‌های مدبرانه و حکیمانه خود، زمینه پیروزی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس را فراهم و بیداری و عزت ملت ایران و مسلمانان جهان را رقم زد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با نام امام(ره) برای همیشه در تاریخ ایران و جهان جاودانه خواهد ماند تصریح کرد: امروز عزت و افتخار ملت ایران درجهان، مدیون و مرهون انقلاب و امام راحل است.

سرهنگ امیری در ادامه هدف از برگزاری این نشست را جمع آوری آثار، خاطرات، تصاویر و اسناد دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با همکاری و تعامل بیشتر شما بتوانیم در راستای تحقق این هدف مقدس، گام های بلندی برداریم.

وی با اشاره به نقش لشکر 28 روح الله به عنوان یکی از بزرگترین لشکرهای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مسئولیت‌های محوری و نقش این لشکر در عملیات‌های دوران دفاع مقدس، ما را برآن داشت تا با دعوت از فرزندان این خطه که به عنوان فرماندهان عملیات در این لشکر حضور داشتند زمینه استفاده و بهرمندی از تجربیات، خاطرات و نظرات آنان را فراهم کنیم.

سرهنگ امیری افزود : ثبت دلاوری‌‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های جوان امروز و نسل‌های آینده از وظایف مهم اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است که باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تاکید کرد: تحقق این وظیفه و رسالت مهم جز با کمک و همیاری یکایک شما عزیزان میسر نخواهد شد.

سرهنگ امیری تصریح کرد: با جمع آوری خاطرات فرماندهان و سایر نیروهای این لشکر و همچنین جمع آوری تصاویر مربوط به دوران 8 سال دفاع مقدس لشکر 28 روح‌الله، به زودی کتابی از سوی این اداره کل چاپ و منتشر خواهد شد.  

در پایان این نشست یادگاران هشت سال دفاع مقدس حاضر در این جلسه به بیان خاطرات و نظرات خود پرداختند.

در این نشست که 27 نفر از فرماندهان عملیات های مختلف لشکر 28 روح الله داشتند، مقرر شد تا در آینده نزدیک با برگزاری همایشی متشکل از کلیه نیروهای ناجا که در این لشکر ایفای نقش کرده‌اند، از تلاشهای آنان تجلیل به عمل آید.

کد خبر 2305006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha