۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۲۶

20 توصیه مدیرکل حراست وزارت ورزش به مسافران برزیل

20 توصیه مدیرکل حراست وزارت ورزش به مسافران برزیل

مدیرکل دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان و رییس کمیته امنیتی ستاد ملّی هماهنگی و برنامه ریزی جام جهانی 2014 برزیل، اهم توصیه های عمومی و امنیتی ضروری برای هموطنانی که قصد سفر به این کشور را دارند، در اختیار رسانه های عمومی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان رضا حسنی‌خو گفت: بدون تردید برگزاری مسابقات جام جهانی 2014 برزیل، مهم ترین و بزرگترین رویداد ورزشی و فرهنگی جهان محسوب می شود و از آنجا که کشور پهناور برزیل دارای شرایط فرهنگی و امنیتی متفاوتی با سرزمین کهن ایران اسلامی است لذا ضروری است تا مسافران ایرانی که قصد سفر به این کشور و دیدن این مسابقات را دارند به نکات ذیل توجه کنند:

1. همراه داشتن کلیه مدارک و اسناد لازم در سفر که از اعتبار لازم برخوردار و مورد تایید کشور مقصد باشد.

2. ورود دارو برای مصارف شخصی، فقط با نسخه پزشک معتبر مجاز است.

3. در کلیه مبادی ورودی، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، هتل ها و شهرهای محل برگزاری مسابقات و ورزشگاه ها، اعمال و رفتار تمامی افراد توسط هزاران دوربین امنیتی با ظریب شفافیت بالا، رصد خواهد شد. از این روی از کلیه هموطنان انتظار می رود، با رعایت کامل مقررات کشور میزبان و ارزش های فرهنگی کشورمان، نماینده واقعی فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی باشند.

4. در کلیه مراحل سفر و در تمام اوقات شبانه روز برای ایاب و ذهاب از وسائط عمومی و رسمی استفاده نمایید.

5. کلیه مدارک سفر از قبیل گذرنامه، ویزا، بلیط و ... با یکدیگر مطابقت داشته باشد.

6. در صورت قصد اقامت بیش از مدت روادید، همراه داشتن گواهی عدم سوئ سابقه کیفری و ترجمه و تایید سفارت برزیل در تهران الزامی است.

7. انجام اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از قبیل زدن واکسن تب زرد، مالاریا و ... و اخذ گواهی سلامت ضروری است.

8. از قبول هر نوع بسته و یا هر چیز دیگری از افراد ناشناس برای رساندن به مقصد در فرودگاه تهران و بالعکس خودداری کنید.

9. در طول سفر با دقت از لوازم و چمدان های خود مراقبت کرده و از سپردن آنها به افراد ناشناس خوداری کنید؛ زیرا ممکن است شی در بین وسایل شخصی شما جایگذاری کند.

10. سعی کنید به صورت انفرادی به اماکن ناشناس تردد نداشته باشید. این مهم به ویژه در شب ها مورد تاکید است. موارد زیادی از اخاذی و وقوع جنایت در ساعات پایانی شب و در اماکن کم تردد گزارش شده است.

11. مراقب افراد ناشناس و مشکوک در اطرافتان باشید و در مکان های خلوت تردد نکنید.

12. از حضور و دخالت در هر نوع ازدحام، تظاهرات و راهپیمایی معترضان برزیلی و نزاع دسته جمعی پرهیز کنید.

13. در هر شرایطی شماره تلفن های ضروری، شامل: نمایندگی های دائمی و موقت جمهوری اسلامی ایران مستقر در برزیل، پلیس، هتل و ... را همراه داشته باشید.

14. ارز مورد نیاز خود را از صرافی ها و بانک های معتبر خریداری کنید.

15. همراه داشتن ارز کافی؛ طبق مقررات امور مالیاتی و گمرکی برزیل هر مسافر در هنگام ورود به این کشور تا سقف ده هزار رئال برزیل که معادل پنج هزار دلار آمریکا می باشد، همراه خود داشته باشند. بیشتر از این مبالغ نیازمند اظهاریه در فرودگاه خواهد بود. لوازم شخصی همراه مسافر نیز چنان چه ارزشی بیش از پنج هزار دلار داشته باشد، باید اظهار شود.

16. مدارک، پول و اشیای قیمتی خود را در محل مناسب و یا به صندوق امانات هتل تحویل دهید. در هنگام خروج از هتل، گذرنامه و به میزان مورد نیاز پول همراه داشته باشید.

17. از حمل ارز بیش از مورد نیاز و اشیاء قیمتی در معابر عمومی، به ویژه در ساعات پایانی روز پرهیز کنید و در هنگام خرید، همه پول خود را به فروشنده نشان ندهید.

18. چنانچه به هر دلیلی توسط پلیس محلی بازداشت شدید، در اولین فرصت از مامورین بخواهید به استناد ماده 36  «کنوانسیون وین» ناظر بر امور کنسولی، مراتب را در اسرع وقت به بخش کنسولی سفارت ج.ا.ا در برزیل اطلاع دهند. در صورتی که به زبان محلی آشنا نیستید، از امضائ هرگونه اوراق و اسناد خودداری کنید.

19. رعایت قوانین کشور میزبان، و پرهیز از هر نوع درگیری با اتباع کشور میزبان به دلیل وجود میلیون ها سلاح سرد و گرم در بین مردم برزیل و بالا بودن سطح جرایم و خشونت در این کشور، مورد تأکید است.

20. پلیس برزیل،شکار حیوانات و خریدن جواهرآلاتی که به اعضای حیوانات همچون دندان و مو مزین شده باشد را ممنوع اعلام کرده است. طبق اعلام پلیس این کشور کسی که حیوانی را می خرد و یا شکار می کند باید 1700 یورو جریمه پرداخت کند و به احتمال زیاد برای او زندان درنظر گرفته خواهد شد. نباید تماشاگران حتی با افرادی که حیوانات غیرمجاز را خرید و فروش می کنند، عکس بگیرند و یا آنها را همراهی کنند.

کد خبر 2306356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha