۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱

صفوی:

30 درصد نهاده بذرگندم در کرمانشاه به صورت رسمی خریداری شد

30 درصد نهاده بذرگندم در کرمانشاه به صورت رسمی خریداری شد

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون تنها 25 تا 30 درصد از نهاده بذر گندم در استان به صورت رسمی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین صفوی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در بخش تولیدات گیاهی اقدامات مناسبی انجام داده که از آن جمله می‌توان به  ایجاد خط اعتباری مکانیزاسیون برای خرید 465 دستگاه تراکتور، 520 دستگاه ادوات کشت مکانیزه و 26 دستگاه کمباین با اعتبار 277 میلیارد ریال اشاره کرد.

معاون بهبود تولدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دو مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و سرپل‌ذهاب را از دیگر اقدامات مناسب در حوزه تولیدات گیاهی عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری در این بخش مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح 39 هزار هکتار  از اراضی استان انجام می‌شود.

صفوی، مبارزه با علف‌های هرز در سطح 457 هزار هکتار، نظارت بر کشت انواع محصولات زراعی، مبارزه با آفت سن گندم و پوره سن در سطح 380 هزار هکتار را از دیگر اقدامات مناسب در بخش تولیدات گیاهی برشمرد و گفت: بحث مبارزه با علف هرز و و آفات از تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی در سفربه استان است.

وی، راه‌اندازی مجتمع قارچ ماهیدشت، تامین جمعا 28 هزار تن انواع بذر در سال 91 و 92 و برنامه‌ریزی برای خرید 40 هزار تن محصولات کشاورزی ر سال جاری را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در مدت ذکر شده برشمرد.

صفوی، ازکشت 43 هکتار زعفران و برنامه‌ریزی برای  توسعه آن در سال جاری خبرداد و گفت: سعی داریم این میزان را در سال جاری به 100 هزار تن برسانیم.

وی، همچینین از توسعه باغات استان در سطح یک هزار و 400 هکتار در سال 92 خبرداد و گفت: اصلاح دو هزار 744 هکتار باغ و جایگزینی 221 هکتار باغات قدیمی از دیگر اقدامات سازمان در سال 92 است.

معاون بهبود تولدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در صورتی که 15 میلیارد تومان مصوب در بخش مبارزه با آفات و بهبود تولیدات گیاهی در اختیار قرار گیرد تحول خوبی در حوزه بهبود تولیدات گیاهی صورت خواهد گرفت.

صفوی تصریح کرد: نهاده بذر یکی از مهمترین عوامل در تولید محصولات بوده که ما به سمت بهبود این نهاده‌ها پیش رفته و نهاده مناسب و بهبود یافته را در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گفت: هم‌اکنون استان کرمانشاه در تولید گندم رتبه سوم و در میانگین عملکرد در هکتار رتبه ششم کشور را دارد.

وی، حرکت به سمت مکانیزاسیون کردن کشت و بداشت محصولات را از دیگر اولیت‌های این سازمان برشمرد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز و امسال نیز برنامه تعمیر ماشین‌آلات فرسوده را در دست اقدام داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و آموزش به کشاورزان در زمینه‌های مختلف را از دیگر اولویت‌های سازمان در سال جاری عنوان کرد.

صفوی تصرح کرد: آموزش به کشاورزان برای عملیات به‌زراعی در سطح مزارع گندم و جو، شامل توسعه مکانیزه، ترویج و انجام فعالیت‌های آموزشی و معرفی بذور اصلاح شده در سال جاری صورت خواهد گرفت تا شاهد رشد تولیدات در این بخش باشیم.

 

کد خبر 2307582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha