۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۸:۴۴

با امضای وزیر کار؛

ایران به مقاوله‌نامه کار دریایی ملحق شد/ اجرای استانداردهای کار در دریا

ایران به مقاوله‌نامه کار دریایی ملحق شد/ اجرای استانداردهای کار در دریا

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در سازمان بین المللی کار سند پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه کار دریایی را امضا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با امضای سندی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران به عنوان شصت و یکمین کشور جهان به مقاوله نامه کار دریایی ملحق شد. علی ربیعی پس از امضای این سند در خصوص اهمیت این مقاوله نامه گفت: با عنایت به اهمیت مقاوله نامه کار دریایی به عنوان یکی از اسناد مهم بین المللی در زمینه تنظیم رژیم حقوقی حاکم بر کشتیرانی تجاری و تأمین شرایط کار شایسته برای دریانوردان، جمهوری اسلامی ایران رسما اراده خود را برای الحاق به این مقاوله نامه اعلام می نماید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: اجرای این مقاوله نامه در سطح جهان از جهات مختلفی حائز اهمیت است که مهم ترین آنها حفظ و ارتقاء حقوق دریانوردان، اجرای کار شایسته روی شناورها و افزایش استانداردهای بین المللی کار در دریا است.

وی افزود: با توجه به کلی نگری که در الزامات این مقاوله نامه در موضوعات ارتقاء حقوق دریانوردان و خدمه کشی در زمینه های شرایط کار، محل اقامت، امکانات تفریحی، غذا، حمایت های بهداشتی، تامین اجتماعی و رفاهی و به ویژه تحقق کار شایسته پیش بینی شده، به نظر می رسد اجرای آن این فرصت را برای کشورها مهیا می نماید تا گام های موثری در افزایش و اجرای استانداردهای کار در حوزه دریا بردارند.

ربیعی خاطرنشان کرد: هرچند تحقق تمامی الزامات این مقاوله نامه با توجه به ابعاد مختلف آن نیازمند زمان و ایجاد ساز و کارهای لازم توسط دولت و شرکای اجتماعی آن است ولی ذکر این نکته ضروری است که در این خصوص تدوین و ارائه کمک های فنی از سوی سازمان بین المللی کار به کشورها بسیار موثر خواهد بود.

وزیر کار گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به سابقه و حجم ناوگان دریایی خود، همواره استانداردهای مربوطه، ایمنی کشتی ها و حقوق دریانوردان را مدنظر داشته و دارد و اقدامات شایسته ای را راجع به بسیاری از الزامات مقاوله نامه کار دریایی اعمال نموده و ارتقاء آن را در تمامی جهت پیگیری می نماید. 

کد خبر 2310362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha