۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲

ابتکار:

توسعه نباید مقدم بر محیط زیست باشد/ نیازمند 700 هزار شغل سبز در کشور هستیم

توسعه نباید مقدم بر محیط زیست باشد/ نیازمند 700 هزار شغل سبز در کشور هستیم

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: توسعه نباید مقدم بر محیط زیست باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان بوشهر با تبریک سالگرد 24 خرداد ماه اظهار داشت: ساگرد 24 خرداد ماه حماسه ای مهم و چرخش در مناسبات کشور، تایید رهبری و همت مردم تحقق یافته و در تمامی عرصه‌های بین المللی، سیاسی، فرهنگی و... که حاکی از ضرورت‌های کشور بود؛ خود را نشان داد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برآمده از مطالبات مردم بود، تصریح کرد: اگر همه پیکره دولت همگام با شاخص‌های مورد نظر حرکت کند می‌توانیم به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنیم که این مهم در چشم انداز بیست ساله و اهداف کلی نظام، امیدواری جوانان برای اشتغال، بهبود شرایط فرهنگی و بحث‌های زیست محیطی صدق خواهد کرد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه تمام این موضوعات به درایت رئیس جمهور برمی گردد ادامه داد: بحران های محیط زیستی بسیار شدید بوده و ما باید از تجربیات گذشته درس گرفته و نقشه راه علمی ودرستی برای ایجاد تحولات مهم در این زمینه در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه حضور دکتر سالاری با درایت و خوش فکر برای استان بوشهر سرمایه است، افزود: دو دوره دولت گذشته را با مشکلات خیلی جدی مواجه شده و آسیب های بسیار بزرگی را تجربه کرده ایم و باید بحث محیط زیست که همه جا حیاتی است را به صورت جدی پیگیری کنیم.

ابتکار با بیان اینکه توسعه نباید مقدم بر محیط زیست باشد اظهار داشت: خیلی از کارهای انجام شده مبتنی بر برنامه ریزی نبوده و باید شرایط و قوانین محیط زیستی را همیشه برای استفاده از این محیط رعایت کنیم.

روش‌های آبیاری اصلاح شود

وی با بیان اینکه نباید با محیط زیست در بیفتیم تصریح کرد: امروزه کل جهان با این مسئله کنار آمده و ما نیز باید با تحمل هزینه های سنگین و تاخیر فراوان با این موضوع کنار بیاییم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تحول رویکرد در تمام ارکان مختلف کشور و ارکان نظامی وجود داشته تصریح کرد: بدون همکاری قوای مختلف نمی توانیم از این شرایط سخت و دشوار عبور کرده و توسعه باید به شکلی پایدار و ظرفیت زیستی و با این الگوی مصرف انرژی باشد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: یکی از مولفه های مهم بحث محیط زیست در دولت آیین نامه اصلاح شده و مبتنی بر شاخص های محیط زیستی است.

وی تصریح کرد: باید از اول مناسبات محیط زیستی بررسی شده و در مکان های مورد نظر کارهایمان را به نحو مطلوبی با این بررسی ها انجام دهیم.

ابتکار با بیان اینکه باید روش‌های آبیاری اصلاح شود تصریح کرد: برای تحقق شاخص ها باید همکاری و همیاری کرده و دوره ناکارآمدی گذشته را پشت سر گذاشته تا دولت به سمت تحقق شاخص های پایدار حرکت کند.

نیازمند 700 هزار شغل سبز در سراسر کشور هستیم

ابتکار با بیان اینکه نیازمند 700 هزار شغل سبز در سراسر کشور هستیم خاطر نشان کرد: استفاده از ظزفیت های طبیعی طبیعت و ... زمینه های کار و تلاش برای همگام سازی اقتصاد و محیط زیست را فراهم می آورد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد سبز از برنامه های دولت است اظهار داشت: در بحث محیط زیست صرف سیاست گذاری کافی نبوده و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

رئیس محیط زیست کشور با بیان اینکه رها شدن برنامه های محیط زیستی غیر قابل قبول است افزود: این استان سواحل بسیاری داشته و باید از همه ظرفیت های مربوطه استفاده کرد تا مردم بتوانند سالم زندگی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ظرفیت دریا در توسعه صنعت و انرژی مبتنی بر ملاحظات زیست محیطی بر هیچ کس پوشیده نبوده و باید به نحو مطلوبی از این موقعیت استفاده کنیم.

کد خبر 2311285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha