۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۵۰

حجت الاسلام لروند خواستار شد:

محیط زیست به دلیل ترکیدگی خط انتقال بنزین از شرکت نفت شکایت کند

محیط زیست به دلیل ترکیدگی خط انتقال بنزین از شرکت نفت شکایت کند

پلدختر - خبرگزاری مهر: امام جمعه پلدختر با بیان اینکه محیط زیست باید به دلیل ترکیدگی خط انتقال بنزین از شرکت نفت شکایت کند، بر ضرورت جبران خسارات وارده به آب و خاک منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمد لروند عصر شنبه در جریان دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: آب در چرخه بهداشت و محیط زیست اهمیت زیادی دارد به طوریکه در قرآن بارها بر اهمیت مایه حیات تاکید شده است و در این راستا وظیفه داریم از این نعمت مهم حفاظت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و چالشهای زیست محیطی پلدختر عنوان کرد: اخیرا شاهد بودیم که خط انتقال بنزین در شهرستان پلدختر دچار شکستگی و نشتی شد که در این راستا باید اداره محیط زیست از شرکت نفت شکایت کند.

مرگ آبزیان بر اثر آلودگی بنزین - روستای دره خزینه

وی با اشاره به خسارت ترکیدگی خط انتقال بنزین به آب و خاک منطقه عنوان کرد: محیط زیست باید به خاطر وجود لوله های پوسیده و رها شده نفت از شرکت نفت شکایت و برای نوسازی خطوط انتقال نفت و فرآوردهای نفتی پیگیری کند چرا که شاهد هستیم تنها وقتی محلی دچار نشت شد به ترمیم آن محل اکتفا می کنند و همین امر موجب تکرار حوادث می شود.

حجت الاسلام لروند با تاکید بر ضرورت نوسازی خطوط انتقال نفت موجود در محدوده این شهرستان، گفت: باید با برخورد قانونی و قاطع از حق مردم دفاع کرد.

امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارتقای سطح حفاظت تالابهای یازده گانه پلدختر و احیای این اکوسیستم ها تاکید کرد و از مسئولان خواست به مشکلات تالاب های موجود در شهرستان پلدختر توجه ویژه کنند.

وی دیگر مشکل اصلی محیط زیست پلدختر را عبور تریلرهای کشنده نفت کش برشمرد و گفت: سود این موضوع را استانهای همجوار  می برد و آلودگی آن متوجه آب و خاک شهرستان پلدختر می شود.

حجت الاسلام لروند گفت: این وضعیت به گونه ای است که در طول هر هفته شاهد یکی دو مورد شاهد واژگونی تریلر های کشنده مواد سوختی عراقی در شهرستان پلدختر هستیم که  انتظار می رود خسارت وارده از سوی این ماشین های سنگین به محیط زیست شهرستان جبران شود.

کد خبر 2311509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha