۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰

اصغر زاده:

داعش هیچگونه رابطه‌ای با اهل سنت ندارد/ جوانان ایرانی نقشه سیاسی منطقه را تغییر داده‌اند

داعش هیچگونه رابطه‌ای با اهل سنت ندارد/ جوانان ایرانی نقشه سیاسی منطقه را تغییر داده‌اند

اراک – خبرگزاری مهر: عضو شورای اول اسلامی شهر تهران و فعال اصلاح طلب بااشاره به اینکه داعش هیچگونه رابطه‌ای با اهل سنت ندارد و کسی حق ندارد در این جریان اهل سنت را دشمن بخواند گفت: اهل سنت ایران همواره همراه و همدوش اهل تشیع بوده

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم اصغر زاده شامگاه پنجشنبه بیان این مطلب در همایش تدبیر و امید افزود: داعش گروهی بربر وحشی است که قصد آن دارد با نام دین و بکارگیری خشونت خود را به دنیا معرفی کند گروهی که باید از آن به عنوان بازماندگان ارتش صدام، عشیره ‌ها و نیروهای مسلح عراق نام برد.

وی با بیان این که داعش در دامن بی توجهی دولت مالکی به گروه‌های اجتماعی و سیاسی و خواسته های آنها زاده شده است گفت: بی‌توجهی دولت عراق به حقوق بخش‌های مختلف باعث شد تا دروازه‌های شهرها در عراق بروی داعش گشوده شود.

ابراهیم اصغرزاده ادامه داد: گروه داعش نماینده گروه رادیکالی است که فکر می‌کنند زندگی شان بعد از روی کار امدن دولت مالکی بدتر شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت مالکی درست است بر اساس انتخابات به قدرت رسیده اماباید بداند صندوق رای فقط از آن یک روز اخذ رای است و بعد از آن باید مطالبات مردمش را دنبال کند کاری که انجام نشد از سوی دولت و نتیجه اش این صحنه های امروز است.

وی با بیان این که داعش هیچگونه رابطه‌ای با اهل سنت ندارد و کسی حق ندارد در این جریان اهل سنت را دشمن بخواند گفت: اهل سنت ایران همواره همراه و همدوش اهل تشیع بوده و در بهترین مثال می توان تلاش اهل سنت در نجات مرزبانان ربوده شده ایرانی را بیان کرد.

جوانان ایران نقشه سیاسی کشور و منطقه را تغییر دادند

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به نقش جوانان در انتخابات 92 گفت: جوانان ایران اسلامی با حضور پرشور خود نقشه سیاسی منطقه و کشور را تغییردادند.

وی افزود: در طول 16 سال گذشته جوانان علاقمند به نظام جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به سیاست‌های نظام از یک سو به سیاستهای دیکته شده دست رد زدند از سوی با حضور پر شور در عرصه های سیاسی ثابت کردند جوانان این مرز بوم با فکر و اندیشه آزاد خویش در صحنه های سیاسی کشور حاضر شده و اجازه نمی‌دهند کسی برای انها تصمیم بگیرد.

اصغرزاده با اشاره به جریانات اتفاق افتاده در انتخابات سال 92 گفت: اگر چه روحانی در ابتدای امر کاندیدای نسل جوان کشور نبود اما انجا که پای منافع کشور در میان آمد و ائتلاف آخرین گزینه اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات بود جوانان کشور نیز با لبیک به تصمیم گرفته شده در 48 ساعت باقی مانده به انتخابات موج انتخاباتی بزرگی را براه انداختند که نتیجه‌اش پیروزی دولت تدبیر و امید بود.

وی ادامه داد: حضور جوانان در عصر روز 25 خرداد و برپایی جشن پیروزی دولت تدبیر و امید نه امنیت کشور را به خطر انداخت نه حادثه‌ای به وقوع پیوست چرا که حرف آنها ایجاد تغییری بزرگ در کشور بود.

اصغرزاده از نسل جوان به عنوان بدنه اجتماعی کشور یاد کرد و گفت: جوانان به عنوان بدنه اجتماعی کشور هرگز به دنبال ساقط کردن نظام یا تشکیل انقلاب‌های مخملی و رنگین نبوده و نیستند بلکه می خواهند فقط حقوقشان به رسمیت شناخته شود.

وی با بیان این که حرف جوانان در انتخابات 88 فقط درخواست آنها مبنی‌بر شمارش آرائشان بود نه چیز دیگر افزود: جوانان کشور که دولت روحانی را به قدرت رساندند حامی همیشگی نظام جمهوری اسلامی اند که مطالبات به حقی داشته و دارند و دولت نباید امروز این مطالبات را نادیده بگیرد.

این فعال سیاسی برقراری امنیت پادگانی را ناموجه خواند گفت: امنیتی مطلوب است که مردم در شکل گیری و حفظ آن نقش داشته باشند.

دولت روحانی همانقدر که دارای فرصت های بسیار است در معرض تهدید ها قرار دارد

اصغرزاده در ادامه با بیان اینکه دولت روحانی همانقدر که دارای فرصت‌های بسیار است در معرض تهدیدها قرار دارد گفت: یکی از فرصت‌های دولت دکتر روحانی ،بدنه اجتماعی است که دولت را در رسیدن به قدرت یاری کرد.که اگر این بدنه از پیگیری مطالبات خود نا امید شود؛همین فرصت عظیم می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

وی دیگر تهدید موجود برای دولت را بکارگیری نیروهای ناکارآمد دولت قبل دانست و گفت: بدنه اجتماعی دولت تدبیر، خواهان تغییر است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه جنبش اصلاحات و اعتدال به دنبال اصلاح ونه حذف است،گفت:رمز بقای انقلاب،اصلاح امور و عبور از وضع موجود است.

وی بابیان این که ایران نه عراق، نه کره جنوبی و نه سوریه است افزود: تمام اقوام ایرانی دارای رفتار مدنی ممتاز اند که باید حقشان به رسمیت شناخته شود.

در شرایطی که منطقه در آتش تندروی می سوزد،ملت ایران به اعتدال رأی دادند

وی افزود:در شرایطی که منطقه در آتش تندروی می سوزد،ملت ایران به اعتدال رأی دادند ومسئولان باید پیام مردم به تغییر و اصلاح امور را دریافت کرده و به آن جامه عمل پوشانند.

این استاد دانشگاه،گفت:رییس جمهور به عنوان نفر دوم در کشور دارای اختیارات زیادی در دفاع از حیثیت،منافع و حقوق مردم است و باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

اصغر زاده با اشاره به اینکه دولت اولویت فعالیت خود را در سیاست خارجی قرار داده است،تصریح کرد: سیاست خارجی در ادامه سیاست داخلی است و دولت زمانی می تواند در پای میز مداکره با غرب موفق باشد که بتواند درحوزه سیاست داخلی خویش نیز موفق عمل کند.

استاندار مرکزی در این همایش با اشاره به نقش مردم در اداره کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی برخواسته از بطن مردم است و مردم نقش مهمی در اداره کشور دارند.

محمد حسین مقیمی افزود: مردم به عنوان پشتوانه اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسیاری در انقلاب و به ثمر رساندن ان طی 35 سال اخیر دارند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز هم  رئیس جمهور کشور با رای مستقیم مردم و نمایندگان مجلس که کار قانونگذاری و نظارت بر دولت را دارند نیز بارای مستقیم مردم انتخاب می شوند و این بیانگر حاکمیت مردم سالاری دینی در کشور است.

مقیمی با اشاره به نظارت مردم بر کار دولت و نقد فعالیت های دولت از روز نخست روی کار آمدن دولتها گفت: دولت اعتدال انتخاب مردم ایران درنقد عملکرد دنامطلوب دولت قبل بود.

وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات پر شور 24 خرداد سال گذشته گفت: مردم در این انتخابات به شعار مهم دولت مبنی بر دوری از افراط و تفریط و پاکدستی دولت رای دادند.

مردم از افراط گری و اقدامات تفریطی دولت ناراحت بودند

استاندار مرکزی با بیان این که مردم از افراط گری و اقدامات تفریطی دولت ناراحت بودند افزود: مردم در انتخابات 92 دوست داشتند دولتی سرکار بیاید که بتواند با روشهای اعتدالی و خردگرایی مطالبات مردم را پیگیری کند.

مقیمی با بیان این که دکتر روحانی در تبلیغات انتخابی خود اجرای قانون، دوری از افراط و تفریط، خدمت بی منت به مردم،  توجه به خرد جمعی و حقوق شهروندی را وعده دادند افزود : مردم با باور این شعارها حماسه سیاسی 92 را رقم زدند.

وی با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم گفت:  دولت یازدهم در شرایطی اداره امور کشور را به دست گرفت که تورم 43 درصدی و رشد اقتصادی 5.6- درصدی بر کشور حاکم بود واین شرایط در کنار نرخ بیکاری 12 درصدی موجبات نارضایتی مردم را موجب شده بود.

استاندارمرکزی عنوان کرد: دولت کار خود را با توجه به رشد  اقتصادی و کنترل تورم کشور اغاز کرد و موفق شدبا سیاستهای اقتصادی بکارگرفته نرخ تورم را از 43 درصد به 35 درصد کاهش داد و امید داریم این نرخ تا پایان سالجاری به زیر 25 درصد برسد.

مقیمی گفت: در شرایطی که همه گمان می کردند با توجه به عدم موفقیت فاز تخست یارانه ها امکان اجرای فاز دوم نیست  دولت توانست با توجه به اقشار کم درآمد از طریق اعطای سبد غذایی خانوار، اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها را با کمترین چالش اجرایی کند.

وی گفت: توجه به سلامت مردم با وجود تمامی مشکلات مالی در سرلوحه برنامه های دولت یازدهم است و امروز مشکلات پیچیده تامین دارو و هزینه های کمرشکن درمانی تا حدودی مهار شده و مردم در دریافت خدمات بستری تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت می‌کنند.

کد خبر 2315386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha