۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۷

افتتاحیه جشنواره مسکو با «انارهای نارس» از ایران کلید خورد

افتتاحیه جشنواره مسکو با «انارهای نارس» از ایران کلید خورد

مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم مسکو با حضور مجیدرضا مصطفوی کارگردان، آنا نعمتی بازیگر و آرش الیاسی تهیه‌کننده فیلم «انارهای نارس» در روز پنج شنبه 29 خرداد در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و ششمین فستیوال بین المللی فیلم مسکو پنجشنبه شب گذشته (29 خرداد) در کشور روسیه افتتاح شد.

در این مراسم وزیر فرهنگ روسیه «ولادمیر مدینسکی» پیغام خوشامدگویی را از طرف رئیس جمهور روسیه قرائت کرد. در پیغام مزبور رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که فستیوال فیلم مسکو از دیرباز نخبگان سینمای روسیه و سینماگران خارجی را گرد هم آورده است.

در بخشی از متن این پیام آمده است: ایده های نو و کارهای مشترک در سالن های سینما و استودیوهای تلویزیون متولد می‌شود دیدگاه‌های جدید در توسعه و پیشرفت دنیای سینما مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

مدینسکی از طرف وی از برگزارکنندگان سی و ششمین فستیوال بین المللی فیلم مسکو و تیم نیکیتا میخالکووف دبیر این فستیوال تشکر کرد.

در ادامه این مراسم نیکیتا میخالکوف ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: امسال برگزاری این رویداد بسیار دشوارتر از قبل بود. ما با انبوهی فیلم خوب مواجه شدیم که از بین آنها فقط باید تعدادی محدود را انتخاب می کردیم و این حتی باعث هیجان می‌شود.

میخالکوف ادامه داد: سینما پویا و زنده است و فستیوال بین المللی فیلم مسکو همچنان یک گردهمایی بین المللی باقی مانده است.

در سی و ششمین جشنواره فیلم مسکو شانزده فیلم در بخش رقابت اصلی به رقابت خواهند پرداخت. از کشور روسیه دو فیلم «دادا (بله-بله)» ساخته والریا گای جرمانیکا و  «گوزن شمالی سفید خزه» ساخته ولادمیر تومایوف حضور دارند.

از ایران فیلم «انارهای نارس» اولین ساخته مجید رضا مصطفوی در بخش اصلی مسابقه در بین 16 فیلم برگزیده از سراسر جهان حضور دارد و برای دریافت جایزه اصلی جرج طلایی با دیگر فیلم ها به رقابت می پردازد. این فیلم در بخش اصلی مسابقه حضور دارد.

آنا نعمتی، مجید رضا مصطفوی، آرش الیاسی تهیه‌کننده فیلم به دعوت رسمی مدیران ارشد این فستیوال در کنار چهره های مطرح سینمای جهان در مراسم فرش قرمز افتتاحیه  این جشنواره حضور داشتند و در مراسم مهمانی شام وزیر فرهنگ و هنر روسیه نیز شرکت کردند.

سی و ششمین فستیوال بین المللی فیلم مسکو تا 28 ژوئن ادامه خواهد داشت.

در این جشنواره بیش از 1000 نفر از خبرنگاران و عکاسان بین المللی در کنار تلویزیون‌های خبری مراسم فرش قرمز جشنواره را پوشش می دادند.

«انارهای نارس» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه و نگاه نو حضور داشت. آنا نعمتی، پژمان بازغی و مهران رجبی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کد خبر 2315892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha