۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

ابتکار:

لزوم توجه به مسائل زيست محيطي در سياست گذاري ها/ تلاش براي كاهش آلودگي هوا در اولويت قرار دارد

لزوم توجه به مسائل زيست محيطي در سياست گذاري ها/ تلاش براي كاهش آلودگي هوا در اولويت قرار دارد

سنندج - خبرگزاری مهر: معاون رئيس جمهور با اشاره به اهميت و جايگاه محيط زيست در تمامي حوزه ها دركشور، گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست باید در ایده پردازی ها و سیاست گذاری ها مسائل زیست محیطی به عنوان يك اولويت در دستور كار قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: متاسفانه در دوره های گذشته در قبال محیط زیست بی مسئولیتی های چشم گیری انجام شده است که صدمات زیان باری را به وجود آورده است.

وی با اشاره به این مطلب که نگاه امروز مردم و مسئولان به محیط زیست باید تغییر کند، افزود: اولویت کاری باید حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باشد بعد می توان با برنامه ریزی مناسب در این حوزه وارد شد.

معاون رئيس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست بیان کرد: طبیعت یک سرمایه ملی است و دارای ظرفیت خاصی است و نباید برای رسیدن به نگاه اقتصادی و صنعتی کلاسیک از طبیعت بهره برداری بی رویه کرد.

ابتکار یادآور شد: در حال حاضر در ایران 3.5 برابر طبیعت از این نعمت خدادادی بهره برداری می شود و 25 میلیون نفر از ظرفیت در حوزه کشاورزی از طبیعت بهره کشی می کنند که این امر باعث نابودی طبیعت می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه الگوی بهره برداری از آب در كشور غلط است و اصلاح این امر می تواند بسیاری از مشکلات را به سوی رفع اين معضل هدایت کند.

معاون رئيس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: باید ظرفیت های محیط زیستی را بشناسیم و مبتنی بر واقعیت برنامه ریزی کنیم تا بسیاری از مشکلات حوزه محیط زیست رفع شود.

کاهش آلودگی هوا اولویت کاری دولت تدبیر و امید

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دولت برای کاهش آلودگی هوا به صورت جدی وارد شده و در چند گام اولیه نیز کیفیت هوای برخی استان های آلوده کشور را بهبود بخشیده است.

وی یکی از این اقدامات اولیه دولت برای کاهش آلودگی هوا را حذف بنزین پتروشیمی و جایگزینی بنزین استاندارد دانست و افزود: برای همه مشکلات زیست محیطی کشور راه حل اساسی وجود دارد که به دنبال آن هستیم.

معاون رئيس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست بیان کرد: تغییر رویه ها در حوزه آلودگی هوا و مذاکرات لازم با کشورهای همسایه می تواند در کاهش مشکلات آلودگی هوا نقش بسزایی داشته باشد.

درياچه زریوار مريوان قابل احیا است

ابتکار همچنین در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم احيا درياچه زريوار مريوان یادآور شد: در راستاي احيا دوباره درياچه زریوار مريوان می توان با هزینه کم چاره اندیشی کرد و این امر مستلزم برنامه ریزی و عزم مسئولان و مردم استان است.

وی با اشاره به حمایت  های سازمان حفاظت محیط زیست کشور از دریاچه زریوار ادامه داد: اراده قوی در احیای زریوار ضروری است و انتظار می رود این استان با برنامه ریزی و ارائه راه کارهای مناسب بستر احیاء این دریاچه را فراهم کند.

معاون رئيس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: توجه به ظرفیت دریاچه و برنامه ریزی و بررسی موانع و عوامل تهدید کننده دریاچه می تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات دریاچه داشته باشد.

بدترین مدیریت مصرف در ایران حاکم است

ابتکار همچنین با ابراز گلایه از این مطلب که در حال حاضر بدترین مدیریت مصرف در کشور ایران حاکم است، اظهار داشت: مدیریت مصرف، آب و انرژی  در ایران اگر اصلاح نشود کشور با بحران جدی در آینده نزدیک رو به رو می شود.

وی افزود: استفاده بی رویه از منابع طبیعی و الگوهای مصرف اشتباه  در ایران باید با فرهنگ سازی و برنامه ریزی متناسب با هر منطقه اصلاح شود تا روند توسعه همه جانبه در کشور حاکم شود.

سازمان های مردم نهاد محیط زیست کردستان پیشگامان حراست از محیط زیست هستند

معاون ریئس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش پایانی سخنان خود در جلسه شوراي اداري استان كردستان بیان کرد: خوشبختانه استان فرهنگی کردستان در بحث سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست یکی از پیشگامان کشور است.

ابتکار یادآور شد: بعد از وقفه ای هشت ساله جایزه ملی حوزه محیط زیست کشور به سازمان مردم نهاد استان کردستان اختصاص یافت و این امر نشان از حمایت مردم کردستان از محیط زیست است.

وی در پايان سخنان خود در اين نشست يادآور شد: انتظار می رود با برنامه ریزی، اختصاص اعتبارات مناسب و عزم ملی در آینده نزدیک مشکلات زیست محیطی کردستان رفع شود.

 

کد خبر 2317895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha