۳ تیر ۱۳۹۳، ۹:۲۴

حبیبی خبر داد:

حیف و میل 8 میلیارد تومان از اعتبارات فرهنگی اصفهان توسط مدیران سابق استانداری

حیف و میل 8 میلیارد تومان از اعتبارات فرهنگی اصفهان توسط مدیران سابق استانداری

اصفهان - خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به مسائل مالی در استانداری اصفهان در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: مسئولین سابق استانداری اصفهان که در حال حاضر سمتی در این نهاد ندارند در سال گذشته 8 میلیارد تومان از اعتبارات فرهنگی این نهاد را به نوعی حیف و میل کردند که این پرونده در حال حاضر در دست بررسی و تحقیقات اولیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حبیبی شامگاه دوشنبه در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی قوه‌ قضاییه برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن این هفته به آماری از پرونده‌‌های ورودی به دادسراهای عمومی و انقلاب اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس در سال گذشته 101 هزار و 442 فقره پرونده به دادسراهای اصفهان وارد و 102 هزار و 761 پرونده نیز مختومه شده است.

وی با اشاره به افزایش 2.2 درصدی پرونده‌‌های وارد شده به دادسراهای عمومی و انقلاب اصفهان طی یک سال گذشته بیان داشت: افزایش آگاهی مردم نسبت به مسایل حقوقی و هم‌چنین روند مطلوب ارتباط پلیس آگاهی استان با سازمان زندان‌های استان کاهش پرونده‌های ورودی به دادسراهای استان اصفهان را نسبت به سال گذشته رقم زده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در ادامه به بیشترین موضوع پرونده‌‌های مطرح شده در دادسراهای اصفهان اشاره کرد و افزود: 12 درصد از پرونده‌های شهر اصفهان مربوط به سرقت و 11 درصد از پرونده‌ها مربوط به انواع جرایم مربوط به مواد مخدر است.

وی توهین، ضرب و جرح و صدمات غیر عمدی را از دیگر جرایم اصفهان طی یک سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال خشکسالی در استان اصفهان تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات نیز جز جرایم اصلی اصفهان در یک سال گذشته بوده است.

حبیبی در ادامه به بررسی پرونده آلودگی هوا در مراکز دادستانی اصفهان اشاره کرد و افزود: بر این اساس و با توجه به اینکه 20 درصد از آلاینده‌‌های موجود در شهر اصفهان به واسطه‌ مصرف سوخت مازوت در دو نیروگاه شهید منتطری و نیروگاه اصفهان است احکام قضایی برای این دو واحد صنعتی صادر شده است.

صدور دستور پلمپ تجهیزات مازوت سوز دو نیروگاه در اصفهان

وی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان اداره کل محیط زیست استان اصفهان در هر 24 ساعت بر اثر مصرف مازوت در نیروگاه‌های اصفهان و شهید محمد منتطری 500 تن گوگرد وارد هوای شهر اصفهان و شهرهای اطراف این صنایع می‌شود،‌بیان داشت: در این راستا بر اساس حکم قضایی از اردیبشهت ماه سال جاری مصرف مازوت توسط این دو نیروگاه قطع شده و به منظور جلوگیری از مصرف مازوت در فصل سرما نیز دستور پلمپ تجهیزات مازوت سوز این دو نیروگاه صادر شده و در حال اجرا است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان جلوگیری از توسعه‌ی شهرک‌های صنعتی در غرب اصفهان و به ویژه شهرک صنعتی محمود آباد را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه قضایی برای کاهش آلاینده‌های هوای اصفهان عنوان کرد و افزود: جلوگیری از ایجاد مجتمع پتروشیمی پالایش شمال اصفهان که قرار بود در زمینی به مساحت 2400 هکتار ایجاد شود نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلاینده ها در اصفهان است.

وی با بیان اینکه هرگونه گزارش در خصوص آسیب به محیط زیست استان در خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد،‌افزود: تمام اقدامات در خصوص کاهش آلاینده‌های شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

حبیبی با اشاره به فعالیت برخی از شبکه‌‌های مجازی در خصوص کشف حجاب نیز گفت: اخیراً تعدادی از این سایت‌ها با ارایه تبلیغات قصد فریب زنان جامعه را دارند که پیروان این سایت‌ها با برخورد شدید قانونی مواجه خواهند بود.

وی با بیان اینکه برخی از این سایت‌ها برنامه‌ریزی برای برخی از تجمعات داخل شهر در ساعات و روزهای خاص را انجام می‌دهند،‌افزود: در حال حاضر اداره اطلاعات سپاه در حال رصد فعالیت این سایت‌ها و طرفدارانشان است و باید توجه داشته باشید که کسانی که با علم از این سایت‌ها پیروی کنند به عنوان جرم مشهود بازداشت خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان برخورد با روزه‌خواران علنی را نیز از برنامه‌‌های دستگاه قضایی برای ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: روزه‌خواری علنی جرم است و فرد خاطی با برخورد دستگاه قضایی مواجه خواهد بود.

وی در ادامه به فعالیت برخی از شرکت‌های غیر مجاز در خصوص مشاوران مالیاتی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا در استان اصفهان شرکتی شناسایی شده که صاحب آن فردی غیر بومی بوده و با همکاری تعدادی از افراد تبهکار در استان با جعل فاکتور و ارایه فاکتورهای سوری اقدام به کلاهبرداری و اختلال در امور مالیاتی استان می‌کردند.

همکاری 5 نفر از پرسنل اداره مالیات و دارایی استان با تبهکاران مالیاتی

حبیبی با بیان اینکه 5 نفر از کارمندان اداره مالیات استان اصفهان نیز با دریافت رشوه با اعضای این باند همکاری می‌کردند،‌افزود: چرا باید سیستم‌های نظارتی بر روی فعالیت کارمندان یک سازمان اینقدر ضعیف باشد که کارمندان ساده‌ این اداره بتوانند به راحتی میلیاردها تومان به خزانه دولت آسیب بزنند.

وی در ادامه به فرصت یک ماهه‌ دستگاه قضایی به متهمان پرونده‌ گیتی پسند اصفهان اشاره کرد و افزود: متهمان این پرونده بر اساس حکم قضایی موظف شدند که در این بازه‌ی زمانی گیتی پسند را به عنوان سهامی عام معرفی کنند و مطابق با طلب هر شاکی سهام شرکت را به آنها بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر متهمان اصلی پرونده گیتی پسند با وثیقه‌ 40 میلیارد تومانی آزاد هستند،‌ادامه داد: از زمان قانونی اعلام شده به این متهمان تنها 15 روز دیگر  باقی مانده است.

وی در ادامه با اشاره به پرونده‌ی دریافت عوارض غیرقانونی توسط تعدادی از کارمندان سابق استانداری اصفهان طی دو سال گذشته نیز گفت: این کارمندان مبلغی حدود 800 میلیون تومان را از برخی از اتباع خارجی کشور دریافت می‌کردند و با واریز این پول به حساب دو مورداز شهرداری‌های اطراف شهر اصفهان این پول را به صورت خرد خرد از حساب شهرداری‌ها برداشت می‌کردند.

بازداشت و تعقیب 17 نفر از مدیران فروش ذوب آهن

 حبیبی به تعقیب 17 نفر از مدیران فروش شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: این افراد با دریافت پورسانت‌‌های یک تا سه میلیارد تومانی موجب ضرر و زیان این شرکت شدند که تعدادی از این متهمان با استفاده از وثیقه آزاد هستند و تعدادی نیز هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

وی با اشاره به بازداشت کلاهبرداران شرکت نفت جی نیز گفت: تعداد 12 نفر از کلاهبرداران با استفاده از شناسنامه‌های افراد فوت شده اقدام به کلاهبرداری 45 میلیارد تومانی از این شرکت کردند که این افراد نیز دستگیر شده و کالاهای برده شده نیز بازگردانده شدند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان به اختلاسی دیگر در استانداری اصفهان در زمان دولت گذشته اشاره کرد و افزود: مسئولین سابق استانداری اصفهان که در حال حاضر سمتی در این نهاد ندارند در سال گذشته 8 میلیارد تومان از اعتبارات فرهنگی این نهاد را به نوعی حیف و میل کردند که این پرونده در حال حاضر در دست بررسی و تحقیقات اولیه است.

کد خبر 2318243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha