۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

«شخصیت کتاب» در شماره تازه «سینما و ادبیات»

«شخصیت کتاب» در شماره تازه «سینما و ادبیات»

کتاب به عنوان شخصیت، موضوع این شماره بخش ادبی مجله «سینما و ادبیات» است که از سوی پروین سلاجقه، عباس پژمان و علیرضا محمودی ایرانمهر و نیز در گفتگویی جداگانه با محمد محمدعلی و آثاری از احمد اخوت، حامد اسماعیلیون، ابوتراب خسروی، سهیل سمی، رضا قیصریه و ... بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره چهل و یکم مجله «سینما و ادبیات» ویژه لهستان و سینمای آندری وایدا است که در بدو ورود، مقاله‌ای با عنوان «ضد تارانتینو» به قلم حسن حسینی را که در بیستمین سالگرد نمایش فیلم داستان‌های عامه‌پسند (پالپ فیکشن) در جشنواره کن به نگارش درآمده و به نکات مناقشه‌برانگیز سینمای تارانتینو پرداخته، می‌خوانیم.

بخش «سینمای ایران» این شماره مجله «سینما و ادبیات» شخصیت‌های ماندگار سینمای ایران را محور خود قرار داده و در میزگردی با عنوان از هملت تا حاج کاظم با حضور مهدی فخیم‌زاده، رضا کیانیان و فریبرز عرب‌نیا و یادداشت‌هایی از عباس بهارلو و سعید عقیقی، مفصل به این موضوع پرداخته است.

در بخش «سینمای مستند» آثار فرشاد فدائیان به همراه گفتگویی از او مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب به عنوان شخصیت، موضوع این شماره بخش ادبی مجله مذکور است که در نشست پروین سلاجقه، عباس پژمان و علیرضا محمودی ایرانمهر و گفتگویی جداگانه با محمد محمدعلی و آثاری از احمد اخوت، حامد اسماعیلیون، ابوتراب خسروی، سهیل سمی، رضا قیصریه و ...

اما پیوست ویژه این شماره مجله «سینما و ادبیات» با جلدی مجزا از آلن رُب گری‌یه و رمان نو اختصاص دارد. میزگردی با حضور منوچهر بدیعی ترجم چهار اثر تازه منتشرشده از رمان نو، پویا رفویی و حسین سناپور و مقاله‌ای خواندنی با ترجمه منوچهر بدیعی و گفتگویی با آلن رُب گری‌یه، کامل کننده پرونده خواندنی رمان نو این شماره مجله سینما و ادبیات است.

گفتگو با رضا قاسمی و شقایق قندهاری و ترجمه‌ای از گلی امامی به مناسبت پنجاهمین سالگرد دکتر استرنج لاو از بخش‌های دیگر این مجله است که در 256 صفحه و با بهای 9000 تومان روی دکه رفته است.

کد خبر 2319246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha