۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

امضای قرارداد معاونت علمی و وزارت ارشاد؛

حمایت از نخبگان حوزه های فرهنگی/ تقویت ستاد فناوری های نرم

حمایت از نخبگان حوزه های فرهنگی/ تقویت ستاد فناوری های نرم

معاون علمی فناوری رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه و تحول دانش بنیان در بخش فعالیت های فرهنگی و هنری کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای امضای تفاهمنامه که میان سرنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و علی جنتی وزیر ارشاد به امضا رسید دو طرف در جهت حمایت از تاسیس و راه اندازی موسسات و شرکتهای دانش بنیان حوزه فرهنگ و هنر و نیز حمایت از نوآوران و کانون های دانش و فرهنگ تاکید کردند.

در این راستا مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ایجاد بانک اطلاعات با معرفی نخبگان فرهنگی پیگیری های لازم را به عمل آورد. در همین حال اجرای طرح های مطالعاتی و پژوهشی مورد تصویب ستاد فناوری های نرم و هویت ساز، اعلام رشته های اصلی مورد نیاز برای توسعه دانش و فناوری در بخش فعالیت های فرهنگی، کمک به تولید محتوا و کمک به طرح نظام جامع شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان کشور در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شد.

بر اساس این تفاهمنامه معاونت علمی نیز تقویت ستاد فناوری های نرم و هویت ساز، حمایت مالی و پشتیبانی از تجاری سازی و اقتصادی کردن دستاوردهای پژوهشی در این حوزه و حمایت مادی و معنوی از موسسات دانش بنیان کشور برای طرح های کاربردی را اجرایی خواهد کرد.

در همین حال کمک به ساخت نرم افزار، سخت افزار و تولید بازی های رایانه ای، ساخت شهرک سینمایی به بهره گیری از فناوری های پیشرفته و اعطای وام از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی برای خلق آثار هنری و اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و دانشجویان کارآفرین رشته های هنری از دیگر برنامه هایی است که قرار است تحت عنوان این تفاهمنامه توسط معاونت علمی اجرایی شود.

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین تمدید اختصاص سهمیه در بورسهای بنیاد ملی نخبگان و مقاطع مختلف برای دانشجویان ممتاز رشته های سینما و هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی را پذیرفت.

مدت این تفاهمنامه 5 سال تعیین شد و برای اجرای مفاد مختلف این تفاهمنامه کمیته راهبردی مشترک در این راستا تشکیل شد.

کد خبر 2319507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha