۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۴۱

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

شکست ایران برابر بوسنی و برتری آرژانتین مقابل نیجریه

شکست ایران برابر بوسنی و برتری آرژانتین مقابل نیجریه

دیدارهای تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی با برتری 3 بر یک شاگردان سافت سوسیچ به پایان رسید. همچنین تیم فوتبال آرژانتین هم با نتیجه 3 بر 2 نیجریه را شکست داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و برزیل که امشب چهارشنبه در ورزشگاه فونته‌نووا شهر سالوادور در حال برگزاری است که تیم بوسنی با نتیجه 3 بر یک ایران را شکست داد. ادین ژکو (23)، میرالم پیانیچ (59) و اودیا ورشایویچ (83) برای بوسنی و رضا قوچان‌نژاد (82) برای ایران در این بازی گلزنی کردند.

همچنین دیدار تیم‌های آرژانتین و نیجریه نیز که همزمان با بازی ایران در ورزشگاه بیرا-ریو شهر پورتو آلگره برگزار شد. با برتری 3 بر 2 آرژانتین در جریان است. لیونل مسی (3 و 45) و مارکوس روخو (50) برای آرژانتین و موسی (4 و 47) برای نیجریه در این بازی گل زدند.

حواشی کامل این بازی را در زیر می‌خوانید:
عصبانیت کی‌روش
کارلوس کی‌روش پس از گل تیم ملی بوسنی، با عصبانیت اشکان دژاگه را فراخواند و توصیه‌های فنی لازم را به وی کرد.

هواداران تیم ملی نیز که در ورزشگاه حضور دارند، کم انگیزه‌تر از بازی با آرژانتین تیم ملی را تشویق کردند. هرچند که تعداد هواداران تیم ملی بوسنی در ورزشگاه کم است و پس از گل این تیم صدای تشویق آنها زیاد نبود.

درخواست کی‌روش از هواداران
از دقیقه 35 بازی علیرضا جهانبخش، حسین ماهینی و خسرو حیدری با دستور سرمربی تیم ملی به گرم کردن پرداختند. در دقیقه 37 کی‌روش از هواداران حاضر در ورزشگاه خواست که بیشتر تیم ملی را تشویق کنند.

اهدای تابلو فرش به کاپیتان بوسنی
جواد نکونام کاپیتان ایران قبل از شروع بازی تابلو فرش بزرگی را به کاپیتان بوسنی هدیه کرد. ظرفیت 55 هزار نفری فونته نوا برخلاف دو بازی قبلی ایران مملو از تماشاگر نشد.

قبل از شروع بازی علیرضا حقیقی به سمت بازیکنان ذخیره ایران رفت و آنها را در آغوش کشید. اکثر بازیکنان ثابت ایران هم این کار را انجام دادند.

خوشحالی هواداران زود به اتمام رسید
پس از گل اول آرژانتین به نیجریه، تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه خوشحالی کردند. البته نیجریه خیلی زود گل تساوی را به آرزانتین زد تا شادی هواداران ایران خیلی زود به اتمام برسد.

در دقیقه 6 مسابقه، در حالیکه به نظر می‌رسید توپ بازیکنان بوسنی به دست مدافعان ایران خورده است، داور این صحنه را خطای هند تشخیص نداد. این موضوع اعتراض یانیچ بازیکن تیم بوسنی رادر پی داشت که داور اسپانیایی بازی به شدت به این بازیکن تذکر داد.

هوا آفتابی شد
در حالیکه بارش شدید باران تماشاگران را غافلگیر کرده بود، از یک ساعت مانده به بازی باران قطع و هوا کاملا آفتابی شد.

ورود داوران و دروازه‌‎بان‌ها
داوران این دیدار ساعت 12 وارد زمین شدند و با دویدن دور زمین خود را گرم کردند.

علیرضا حقیقی دروازه‌بان ایران در دو بازی گذشته با کلاهی وارد ورزشگاه شد که روی آن نام یک برند بزرگ تولید البسه ورزشی بود اما بعید به نظر می‌رسد او با این شرکت (آدیداس) قرارداد داشته باشد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بوسنی ساعت 12:07 دقیقه وارد زمین شد و به گرم کردن پرداخت.

تشویق بازیکنان ایران
همچنین دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال ایران ساعت 12:14 وارد زمین شدند و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند. بازیکنان تیم ملی فوتبال بوسنی ساعت 12:16 وارد زمین شدند. آنها با پیراهن‌های آبی وارد زمین شدند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران نیز ساعت 12:40 به وقت محلی وارد زمین شدند و به گرم کردن خود پرداختند.

ورزشگاه خالی و تشویق ایران توسط برزیلی‌ها
تماشاگران برزیلی هم که در ورزشگاه حضور دارند، تیم ایران را تشویق می‌کنند. ضمن اینکه در حالیکه کمتر از نیم ساعت به آغاز دیدار دو تیم باقی مانده بود، نیمی از ظرفیت ورزشگاه خالی بود.

بارش غافلگیر کننده
در حالی که حدود یک ساعت به آغاز این دیدار باقی مانده، بارش شدید باران تماشاگران را غافلگیر کرده و آنها با چتر و وسایلی که همراه دارند، سعی کرده‌اند خود را از بارش باران در امان نگه دارند. با این حال بسیاری از آنها که تصور چنین هوایی را نمی‌کردند، به دنبال پیدا کردن وسیله‌ای برای پوشش خود هستند.

* بازیکنان دو تیم با اتوبوس ویژه‌ای که در اختیار دارند، وارد ورزشگاه شده‌اند. بازیکنان تیم ملی فوتبال بوسنی به محض ورود به ورزشگاه راهی زمین شدند تا بازدیدی از وضعیت آن داشته باشند.

* هنوز تماشاگران زیادی وارد ورزشگاه نشده‌اند و با توجه به بارش شدید باران زیر سقف‌های ساختمان‌های خیابان‌های اطراف ورزشگاه مانده‌اند.

ترکیب تیم‌های ایران و بوسنی
تیم ملی ایران در این بازی با ترکیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی (63- علیرضا جهانبخش)، مهرداد پولادی، مسعود شجاعی (46- خسرو حیدری)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه به میدان می‌رود.

همچنین تیم ملی بوسنی هم با ترکیب آسمیر بگوویچ، آودیجا ورساجویچ، امیر سپاهیچ، سیاد کولاسیناچ، محمد بسیچ، میرالم پیانیچ، وداد ایبیسویچ، تینو اسون سوسیچ، تونی سونیچ و ادین ژکو در این مسابقه به میدان آمده است.

آرژانتین با تمام قوا برابر نیجریه
ترکیب تیم ملی فوتبال آرژانتین برابر نیجریه درحالی اعلام شد که این تیم با همان نفرات بازی با ایران در این مسابقه به میدان می‌رود. سرخیو رومه‌رو، ازکویل گارای، پابلو زابالاتا، فرناندو گاگو، فدریکو فرناندس، مارکوس روخو، خاویر ماسچرانو، آنخل دی ماریا، لیونل مسی، گونزالو هیگواین و سرخیو آگوئرو نفرات آرژآنتین دراین بازی هستند.

همچنین ونسان انی‌یاما، جوزف یوبو، افه آمبروسه، احمد موسی، اودموینگیه، جوون اوشانی‌وا، کنت اومه‌رو، اوگنی اونازی، باباتونده، اومرو، جان اوبی میکل و امانوئل آمنیکه بازیکنان تیم نیجریه را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 2319772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha