۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲

حجت الاسلام صباحی:

مخدوش کردن چهره اسلام هدف گروه داعش/ دشمنان به دنبال ترویج تفکر اسلام هراسی در دنیا هستند

مخدوش کردن چهره اسلام هدف گروه داعش/ دشمنان به دنبال ترویج تفکر اسلام هراسی در دنیا هستند

کرمان – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت کرمان هدف گروه تروریستی داعش را مخدوش کردن چهره اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته کرمان ابراز داشت: امروز داعش به اسم اسلام دست به جنایات فجیعی در عراق و سوریه می زند و تنها هدف آنها مخدوش کردن چهره اسلام است.

وی به خودکشی زنان عراقی به منظور محفوظ ماندن از تجاوز افراد گروه داعش اشاره کرد و اذعان داشت:  این گروه تروریستی بر زنای مسلم محسنه نام جهاد را می گذارند که امیدواریم شر انها هر چه زودتر از سر مسلمانان کم شده و ریشه انها خشکانده شود.

امام جمعه موقت کرمان گروه های تروریستی نظیر داعش را دست پرونده آمریکا و استکبار جهانی دانست و اذعان داشت: دشمنان به دنبال ترویج تفکر اسلام هراسی در دنیا هستند و به همین جهت با ایجاد چنین گروه هایی و حرکات وحشیانه ای که از آنها سر می زند سعی دارند اسلام هراسی را در بین مردم نهادینه کنند.

اسلام دین رافت و مهربانی است

حجت الاسلام صباحی اسلام را دین رافت و مهربانی و عدالت دانست و ابراز داشت: دشمنان هیچ گاه نخواهند توانست چهره حقیقی اسلام ناب محمدی را خدشه دار کنند و دسیسه های آنها برای همگان روشن و مبرهن است.

امام جمعه موقت کرمان وحدت را نیاز کنونی جهان اسلام دانست و تصریح کرد: اگر مسلمانان در کنار یکدیگر و متحد باشند هیچ گاه دشمنان نمی توانند کوچکترین ضربه ای به دین مبین اسلام وارد کنند.

باید شرایط عبادت آسان و گناه کردن دشوار شود

وی همچنین به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: این ایام فرصتی بی نظیری برای تزکیه نفس و خودسازی است.

حجت الاسلام صباحی رمضان را ماه مهمانی خدا دانست و ابراز داشت: باید سعی کنیم در این ماه در کنار عمل به واجبات مستحبات را نیز در نظر بگیریم.

وی احترام به بزرگتر، صله رحم، دوری از گناه و توبه و مغفرت را از جمله اعمال ماه مبارک رمضان عنوان و تصریح کرد: باید در این ماه افطاری ها ساده برگزار شود و افراد سعی کنند حتی با یک دانه خرما افطاری داده و ثوابی عظیم را برای خود رقم بزنند.

امام جمعه موقت کرمان به حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه " در ماه رمضان از دعا غافل نشوید" اشاره کرد و افزود: این ماه، ماه نزدیکی به درگاه الهی است و انسان باید با قلبی پاک و سرشار از یقین به دعا و عبادت بپردازد.

حجت الاسلام صباحی بر لزوم حفظ چشم، گوش و زبان از گناه کردن تاکید کردن گفت: باید عبادت ها آسان و گناه کردن دشوار باشد که ذمتاسفانه در حال حاضر چنین ظرایطی وجود نداشته و برعکس است، به عنوان مثال شرایط ازدواج که سنت پیامبر است برای جوانان بسیار دشوار شده و در مقابل زمینه برای انجام کارهای خلاف فراهم است.

خطبه های نماز جمعه تاثیر بسیاری در آگاهی جامعه دارد

امام جمعه موقت کرمان همچنین به سالگرد شهادت شهید بهشتی اشاره و تصریح کرد: شهید بهشتی که ارکان انقلاب اسلامی ایران به شمار می رفت به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

وی به نقش شهید بهشتی در قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد:  در ابتدای انقلاب منافقان با دزدیدن اسلحه از پادگان ها اقدام به کشتار مردم کرده و 17 هزار نفر را به عنوان شهید ترور در این به شهادت رساندند.

حجت الاسلام صباحی شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید سپهبد قرنی و شهید مفتح را از شهدای ترور دانست و اذعان داشت:  در این کنار این بزرگوارن منافقان تعداد زیادی از کاسبان متدین را نیز به شهادت رساندند که همواره نیز آمریکا از اقدامات آنها حمایت می کرد.

حجت اسلام صباحی به شهادت چهار امام جمعه در محراب اشاره کرد و افزود: همواره نماز جمعه و خطبه های ائمه جمعه تاثیر بسیاری در روشنفکری و آگاهی افراد جامعه داشته و دارد.

 

کد خبر 2320578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha