۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸

یعقوبیان خبر داد:

ارتقای قابل توجه خدمات تفریحی و گردشگری بسطام/ رصد تفریحی آسمان بسطام امکان‌پذیر می‌شود

ارتقای قابل توجه خدمات تفریحی و گردشگری بسطام/ رصد تفریحی آسمان بسطام امکان‌پذیر می‌شود

بسطام – خبرگزاری مهر: شهردار بسطام با اشاره به انجام پروژه های مختلف در زمینه ارتقاء سطح تفریحی و گردشگری این شهر گفت: تا اواسط مهر ماه سالجاری رصد تفریحی آسمان شهر بسطام در مجموعه تفریحی – رفاهی سنتی کهکشان امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی یعقوبیان صبح یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در سالن جلسات شهرداری بسطام و بعد از بازدید از پروژه های انجام شده در این شهر برگزار شد ضمن بیان این مطلب که تلاش های شبانه روزی برای افزایش خدمات رسانی به مردم انجام شده است افزود: راه اندازی پروژه های میدان بار بزرگ بسطام، احداث مجموعه تفریحی پارک چغولگیر و مجموعه کهکشان، نمایشگاه دائمی گل و گیاه، اصلاح شکل هندسی میدان داوودمیرباقری تا شهرک رضوی بسطام و ... نمونه های خدمت رسانی این شهرداری به مردم است.

وی پروژه میدان بار بسطام را یک پروژه مشارکتی با بار فروشان منطقه دانست و خاطر نشان کرد: شهردای در این پروژه 35 درصد مشارکت داشته و از 14 غرفه احداثی در این مجموعه هشت هکتاری سه غرفه متعلق به شهرداری و 11 غرفه متعلق به بار فروشان است.

شهردار بسطام با یادآوری این نکته که در حال حاضر فاز دوم پروژه میدان بار این شهر قابل بهره برداری شده است تصریح کرد: فصلی بودن پروژه میدان با تشکیل شورای میدان از بین رفته است و همچنین پروژه های تجاری بر میدان بار نیز با همکاری سازمان همیاری شهرداری ها در حال انجام است و در تاکنون قرار داد اجرای پنج غرفه با پیمانکار بسته شده و بعد از بازدهی قرارداد احداث 15 غرفه دیگر نیز منعقد خواهد شد.

دارایی آمار دقیقی از عوارض اخذ شده در اختیار شهرداری بسطام قرار نمی دهد

یعقوبیان با اشاره به این مطلب که از زمان مطرح و اجرایی شدن بحث ارزش افزوده میزان عوارض شرکت سیمان توسط دارایی اعلام نشده عنوان کرد: یکی از مشکلات ما همین مسئله جمع آوری و عوارض و تقسیم بین شهرداری هاست چون اداره دارایی آمار دقیقی از عوارض اخذ شده از واحدهای صنفی و تجاری و شرکت سیمان و ... در اختیار ما قرار نمی دهد.

وی ورود و مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های شهرداری را یک پیشرفت مناسب در زمینه افزایش در آمد و کاهش هزینه ها معرفی کرد و اذعان داشت: 15 هکتار از اراضی پارک چغولگیر بسطام برای احداث مجموعه تفریحی شامل سوئیت، پارک تفریحی، رستوران سنتی، مجموعه ورزشی برای دوچرخه سواری، پینت بال و سوارکاری در اختیار پیمان کار قرار گرفته و این طرح تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا دو سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

شهردار بسطام با بیان این مطلب که در مهر ماه سالجاری همایش گردشگری شهر بسطام برگزار خواهد شد ادامه داد: شهرداری با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی طرح شهر گردشگری را در دست اجرا دارد و به زودی بازدید از این شهر برای تهیه و تدوین این طرح نیز انجام خواهد شد.

رصد تفریحی آسمان بسطام امکان پذیر می شود

یعقوبیان با یادآوری این مطلب که مجموعه تفریحی کهکشان از فروردین سال گذشته آغاز به کار کرده و تا خرداد 93 فاز اول به بهره برداری رسیده است ابراز داشت: این مجموعه شامل یک روستوران مرکزی با زیر بنای 230 متر مربع در دوطبقه است که تقریبا 130 نفر ظرفیت دارد و در  طبقه دوم آن به زودی رصد تفریحی آسمان بسطام امکان پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: این مجموعه شامل 14 حجره با معماری سنتی به صورت شش و هشت ضلعی با سقف های گنبدی است که در حالت ایده آل گنجایش پذیرایی از 140 نفر را دارد و تاکنون 450 میلیون تومان برای این پروژه که با همکاری شهرداری توسط بخش خصوصی در حال انجام است اعتبار هزینه شده و تا انتهای فاز اول به 650 میلیون تومان خواهد رسید.

شهردار بسطام با بیان این مطلب که فاز دوم این مجموعه تفریحی با سوئیت های سنتی مجزا نیز به زودی آغاز خواهد شد گفت: بهینه سازی کوروی بسطام، مرتفع کردن مشکل روشنایی و فعال سازی پارکینگ عمومی این مطنقه نیز در دست اجراست.

یعقوبیان نمایشگاه دائمی گل و گیاه شهرداری بسطام با همکاری بخش خصوصی را نیز یادآور شد و افزود: این گلخانه با مساحت داخلی 420 متر و فضای بیرونی یک هزار و 800 متر مربع با برآورد 100 میلیون تومان اعتبار به انجام رسیده، گونه های سازگار با منطقه را پرورش می دهد و همه مصارف درخت و گل شهرداری را تامین می کند.

مسائل مالی بزرگترین آسیب شهرداری بسطام

شهردار بسطام  در ادامه با بیان این مطلب که با رویکرد توسعه ای و سرفصل ایجاد زیر ساخت هایی که توان اجرایی و مدیریتی و مالی را به حد مناسبی برساند شهرداری بسطام را تحویل گرفته خاطرنشان کرد: بزرگترین آسیب شهرداری بسطام، آسیب مالی بود که با شعار مدیریت شهری افزایش درآمد و کم کردن هزینه برای افزایش خدمات رسانی به شهروندان این مسئله تا حدود زیادی مرتفع شد.

 وی با اشاره به ایجاد کمیته درآمدی در شهرداری و بررسی نقاط قوت و ضعف در این زمینه تصریح کرد: در این راستا فصلنامه کاری در شهرداری تدوین شد و کارهای حاشیه ای خارج از وقت اداری به انجام رسید تا در ساعت اداری خدمات بیشتری به ارباب رجوع داده شود.

یعقوبیان عمده ترین پروژه های شهرداری را آبیاری تحت فشار و جداسازی آب شرب از آب خام برای هفت هزار متر مربع فضای سبز این شهر، احداث حمام عمومی شهر با 100 میلیون اعتبار و شش انشعاب شعبه مردانه و شش انشعاب شعبه بانوان، گازرسانی به کارخانه آسفالت، احداث کمپینگ سر آسیاب، ایجاد فضاهای بازی در پارک شهید مطهری دانست و عنوان کرد: سه پروژه تفرجگاه هفت چنار به طول یک کیلومتر و عرض 40 متر، احداث پارکینک عمومی روبروی تاسیسات شن و ماسه پنج هکتار با دو میلیارد تومان اعتبار، احداث مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در تپه های اطراف چغولگیر کنار سالن سه هزار نفری و ایجاد سه میدان امام رضا(ع) شهرک رضوی، میدان امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در دست اجرا است.

وی با یادآوری این مطلب که اعتبار دولتی سال گذشته 70 میلیون در نظر گرفته شده بود که 35 میلیون تومان تخصیص داده شد و امسال 150 میلیون تومانی در نظر گرفته شده و هنوز ریالی تخصیص نیافته اذعان داشت: بودجه پیش بینی شده ما چهار میلیارد و 300 میلیون تومان بوده و در این راستا یک میلیارد و 50 میلیون تومان درآمد داشتیم و تقریبا  95 درصد بودجه ها به صورت عملیاتی تحقق یافته است.

شهردار بسطام با اشاره به اجرای طرح جامع حریم بسطام و تعیین پهنه این طرح توسط مشاور در آینده نزدیک ابراز داشت: با انجام این طرح خدمات مطلوبتری به مردم منطقه ارائه خواهد شد.

یعقوبیان به انتقال صنوف پر سر و صدا به پشت جایگاه CNG، انتقال دامداری ها به منطقه جاده پادگان ده محرم در مجتمع دامداری ها و ایجاد زیرساخت های فرهنگی و گردشگری در این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره شکرانه جمع آوری زردآلو نیز بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: اگر انتقاد سازنده همراه با راهکار ارئه شود و در کنار انتقادها ظرفیت ها مد نظر قرار بگیرد کارها اصلاح خواهد شد.

کد خبر 2321594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha