۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸

حاجی رحیمیان به مهر خبر داد:

ثبت نام هزار نفر برای کارت ملی هوشمند در استان اصفهان/ کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک

ثبت نام هزار نفر برای کارت ملی هوشمند در استان اصفهان/ کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک

اصفهان – خبرگزاری مهر: رییس سازمان ثبت احوال استان اصفهان از ثبت نام حدود هزار نفر از متقاضیان کارت ملی هوشمند در اصفهان خبر داد و گفت: کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است.

 تورج حاجی رحیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با صدور کارت ملی هوشمند در استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون حدود هزار نفر از متقاضیان کارت ملی هوشمند در استان اصفهان ثبت نام کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 35 مرکز خدمات مربوط به صدور این کارت را بر عهده دارند بیان داشت: از میان 35 مرکز استان 4 مرکز در شهر اصفهان قرار دارد که امیدواریم با هماهنگی با اداره پست در هفته آینده این تعداد به 8 مرکز برسد.

رییس سازمان ثبت احوال استان اصفهان ضمن ابراز تاسف از ایجاد مشکل در ایستگاه ثبت نام برخی از شهرستان ها اذعان داشت: در حال حاضر در ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند شهرستان نجف آباد مشکل مخابراتی وجود دارد که امیدواریم تا دو هفته آینده این مشکل برطرف شود.

وی در رابطه با مراحل اجرایی صدور این کارت برای متقاضیان در استان اصفهان بیان داشت:  متقاضیان دریافت این کارت می توانند با مراجعه به سایت ncr.ir ثبت نام و اطلاعات خود را وارد و بعد از دریافت نوبت، در مراکز ثبت نام حضور یافته و اسکن اثر ده انگشت و اخذ تصویر چهره و رمز 6 رقمی خود را در سامانه ثبت کنند.

رییس سازمان ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: بعد از صدور کارت هوشمند در سازمان مرکزی ثبت احوال کشور متقاضیان می توانند با مراجعه به همان مرکزی که در آن ثبت نام کرده اند و با ارائه اطلاعات هویتی و اثرانگشت کارت خود را تحویل بگیرند.

وی در رابطه با زمان اجرایی شدن فاز اول صدور کارت هوشمند در اصفهان ابراز داشت: طبق وعده سازمان ثبت احوال به مردم اصفهان فاز اول صدور این کارت در استان اصفهان از 22 بهمن سال گذشته شروع شده است و تا اواخر تابستان سال جاری ادامه دارد.

حاجی رحیمیان با اشاره به افرادی که توانایی ثبت نام در این طرح را ندارند، گفت: در گام های اجرایی آینده این طرح برای افراد سالخورده، زندانیان و افرادی که توانایی مراجعه به ایستگاه های ثبت نام را ندارند ایستگاه های سیار در نقاط مختلف ایجاد خواهد شد.

وی در رابطه با مشکلات سازمان ثبت احوال در اجرای این طرح افزود: این سازمان برای اجرای این طرح با مشکلاتی مانند مشکلات تجهیزاتی و مخابراتی رو به رو است که در این رابطه به حمایت سازمان مخابرات برای داشتن پهنای باند بالا نیاز داریم.

رییس سازمان ثبت احوال استان اصفهان کمبود بودجه از سوی استانداری، کمبود تجهیزات سازمان ثبت احوال و کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات اجرای این طرح در استان دانست.

وی عنوان داشت: این کارت در آینده به کارت جامع ایرانیان تبدیل خواهد شد که می تواند علاوه بر کارت ملی جایگزین کارت های بانکی، کارت دانشجویی، کارت سوخت خودرو و کارت پایان خدمت باشد.

حاجی رحیمیان همچنین اظهار داشت: این کارت دارای ضریب امنیتی بسیار بالایی است و تراشه الکترونیکی آن دارای حافظه بسیار بالایی می باشد که با فراگیر شدن آن در کشور در ادارات نیازی به گرفتن سوء پیشینه نخواهد بود و با دردست داشتن این کارت می توان در محل از سوء پیشینه شخص و یا سایر استعلام ها در رابطه با فرد با خبر شد.

وی با اشاره به جامعه هدف سازمان ثبت احوال برای صدور این کارت گفت: در فاز اول، این کارت فقط برای افرادی که به سن 15 سالگی رسیده اند و تاکنون کارت ملی دریافت نکرده اند و افرادی که مشخصات هویتی خود اعم از نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و تاریخ تولد را تغییر داده اند، صادر می شود.

رییس سازمان ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به این نکته که مطالعات علمی این طرح حدود 3 سال به طول انجامید اظهار داشت: در مرحله مطالعاتی این کارت به برخی از کشورهایی که این طرح را با موفقیت اجرا کرده اند مانند ترکیه، ژاپن، چین، آلمان ارسال شد و در طراحی آن از تجربیات این کشورها استفاده شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این کارت در حدود 4 سال دیگر در دست اکثر افراد جامعه باشد عنوان داشت: اگر دولت و رییس جمهور در اجرای این طرح ما را یاری کنند نزدیک به ده سال دیگر می توانیم کارت ملی هوشمند را جایگزین تمامی کارت ها و خدمات الکترونیکی کنیم.

حاجی رحیمیان با اشاره به این نکته که هزینه صدور این کارت برای دولت بیش از 150 هزار تومان است، ابراز داشت: با کمک های دولت این هزینه برای هر نفر به 20 هزار تومان رسیده است.

وی یادآور شد: کارت های ملی که در اختیار مردم است به صورت خودکار تا پایان سال 94 تمدید شده است.
 

کد خبر 2321937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • صالحی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      0 0
      لطفا آقای حاجی رحیمیان توضیح دهند چه وقت دیگر دارندگان کارت ملی هوشمند قبلی می توانند جهت تعویض کارت ملی خود با کارت های ملی هوشمند جدید اقدام کنند.