۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲

سلیاری:

عامل انسانی باعث آتش سوزی در یک هکتار از مناطق مرتعی پارک ملی گلستان شد

عامل انسانی باعث آتش سوزی در یک هکتار از مناطق مرتعی پارک ملی گلستان شد

گرگان- خبرگزاری مهر: رییس پارک ملی گلستان گفت: حدود یک هکتار از مناطق مرتعی پارک ملی گلستان در آتش سوخت و دلیل آن هم بی توجهی انسانی است.

جواد سلیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: منطقه آتش گرفته در 3 کیلومتری دو راهی دشت خراسان شمالی با پوشش گیاهان مرتعی یک ساله، گون و درختان کوتاه بود.

وی ادامه داد: بعد از گزارش آتش سوزی با دو ماشین آتش نشانی، نیروهای هلال احمر، محیط بانان پارک ملی و نیروهای مردمی سریعا خود را به محل رسانده و آتش را مهار کردیم.

سلیاری بیان کرد: تمام تلاش ما بر این بود سریع آتش را خاموش کرده در غیر این صورت این آتش سوزی به ارتفاعات بالا هم سرایت می کرد.

وی در خصوص عوامل آتش سوزی ها خاطر نشان کرد: عامل تمام آتش سوزی ها انسانی است اما بعضی ها عمدی و بعضی دیگر غیر عمدی است.

وی در خصوص آتش سوزی های غیر عمدی گفت: مسافرین و مردمی که برای استراحت و تفریح در این محل می آیند از روی سهل انگاری و نا آگاهی آتش روشن شده خود را خاموش نکرده که همین باعث آتش سوزی بزرگتری می شود.

وی ادامه داد: آتش سوزی های عمدی گاهی به دلیل اینکه مامورین ما درگیر مهار آتش بشوند تا زمان بیشتری برای  شکار متخلفین ایجاد شود انجام می شود.

رییس پارک ملی گلستان در خصوص علت آتش سوزی اتفاق افتاده گفت: با توجه به اینکه آتش حدود 50 تا 60 متر داخل منطقه بوده و محل گذر مسافری نبوده  احتمال عمدی بودن آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته نیز 50 هکتار از جنگل های پارک ملی گلستان در آتش سوخت. بنا بر اعلام سازمان محیط زیست در این مورد نیز عامل انسانی باعث بروز آتش شده است.

کد خبر 2322148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha