۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۹:۰۶

یک مقام مسئول در محیط زیست:

وزارت صنایع برای ارتقا ضریب حفاظتی جنگل ابر همکاری نمی‌کند

وزارت صنایع برای ارتقا ضریب حفاظتی جنگل ابر همکاری نمی‌کند

مدیرکل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان محیط زیست با بیان اینکه این سازمان برای ارتقا ضریب حفاظتی جنگل ابر نیازمند تأیید وزارت صنایع و معادن است گفت: اما این وزارتخانه همکاری نمی کند.

دکتر فرهنگ قصریانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر جنگل ابر جزء مناطق چهار گانه تحت حفاظت محیط زیست نیست و تحت نظارت سازمان جنگلها و مراتع است بنابراین سازمان محیط زیست نمی تواند به موضوع تخلفات و دخل و تصرف در این منطقه ورود پیدا کند.

به گفته وی، با این حال سازمان محیط زیست در خصوص جاده سازی در این منطقه ارزشمند بارها اعلام موضع کرده و مخالفت خود را اعلام کرده است.

قصریانی اظهار داشت: اما اگر ضریب حفاظتی جنگل ابر ارتقا یابد و این منطقه جزء مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست شود مخالفت سازمان محیط زیست با اینگونه دخل و تصرفات قانونی می شود و تأ ثیر بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان محیط زیست تصریح کرد: در حال حاضر مطالعات اولیه برای اینکه 8 هزار و 200 هکتار از جنگل ابر منطقه حفاظت شده شود انجام شده، حدود آن مشخص و نقشه منطقه تهیه شده است.

وی افزود: بر اساس قانون برای ارتقا مناطق طبیعی به مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست باید دو ارگان سازمان جنگلها و مراتع و وزارت صنایع و معادن تأیید کنند.

قصریانی یاد آور شد: سازمان جنگلها به طور تلویحی و نه کتبی موافقت خود را برای ارتقا این منطقه اعلام کرده اما وزارت صنایه پس از حدود 6 ماه هنوز جواب هیچ یک از نامه نگاری های سازمان محیط زیست در این خصوص را نداده است.

مدیرکل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان محیط زیست با بیان اینکه ارتقا ضریب حفاظتی این منطقه در گرو تأیید وزارت صنایع و معادن است گفت: به محض تأیید این وزارتخانه موضوع در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و جنگل ابر جزء مناطق حفاطت شده سازمان محیط زیست می شود.

به گفته وی، سازمان محیط زیست بلافاصل اقدام به زون بندی و شناسایی تنوع زیستی این منطقه کرده و طرح جامعی که در تمام مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست اعمال می شود در این منطقه اجرا خواهد شد.

قصریانی اظهار داشت: مطمئنا مخالفت ها و موضع گیری سازمان محیط زیست در برابر دخل و تصرفات در جنگل ابر با داشتن سند منطقه ضمانت اجرایی بیشتری خواهد داشت و این منطقه ارزشمند و بی نظیر کمتر آسیب می بیند.

کد خبر 2322908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha