۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰

کتاب «اریک» منتشر شد

کتاب «اریک» منتشر شد

کتاب «اریک» نوشته «شان تن» با ترجمه مسعود ملک‌یاری توسط انتشارات آفرینگان برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب با نام «ERic» در سال 2008 توسط انتشارات تمپلر در انگلستان به چاپ رسیده است و مخاطبان اصلی آن، کودکان هستند.

اریک دانش‌آموزی غریبه است که به حومه شهر رفته و در آنجا با خانواده‌ای زندگی می‌کند. اگرچه همه سعی می‌کنند با او مهربان باشند، اتاقی خوب برایش فراهم کنند تا او را به گردش ببرند اما اریک ترجیح می‌دهد در پستوی آشپزخانه بماند. او به چیزهای عجیبی علاقه نشان می‌دهد و بسیار مهربان و قدردان است...

آغاز داستان «اریک» این‌گونه است: چند سال قبل مهمانی خارجی داشتیم که مدتی پیش ما زندگی می‌کرد. اسمش چنان سخت بود که نمی‌توانستیم درست صدایش کنیم،‌ ولی او اهمیتی نمی‌داد. به ما گفت «اریک» صدایش کنیم.

در قسمتی از این کتاب می‌‌خوانیم:

با این همه، اگر روزی اریک را خوشحال می‌دیدم، تعجب می‌کردم؛ او آن‌قدر مبادی آداب بود که اگر چیزی هم آزارش می‌داد، لام تا کام حرف نمی‌زند. چند باری یواشکی از لای در نگاهش کردم. ساکت و بااشتیاق درس می‌خواند. همیشه به این فکر می‌کردم که در سرزمین ما چه چیزی به مذاق او خوش می‌آید.

من مدت‌ها مشتاقانه چشم‌ به راه مهمان خارجیمان بودم و، حالا که این‌جا بود، خیلی چیزها بود که می‌خواستم نشانش بدهم. ولی فقط یک بار توانستم راهنمای گردشش بشوم و در نقش آدمی همه‌چیزدان و سرشار از فکرها و نظرهای جالب قرار بگیرم. خوشبختانه اریک خیلی کنجکاو بود و همیشه یک خروار سوال داشت.

هرچند، سوالاتش آن‌طوری نبود که من انتظار داشتم. بیشتر وقت‌ها فقط می‌توانستم بگویم: «راستش، مطمئن نیستم» یا «همینه که هست» و به نظرم این جواب‌ها خیلی به دردش نمی‌خوردند...

این کتاب با 48 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 5 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2323155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha