۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

زمانیان:

پیگیریهای لازم برای تبدیل شهر هفشجان به بخش در حال انجام است

پیگیریهای لازم برای تبدیل شهر هفشجان به بخش در حال انجام است

شهرکرد -خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیریهای لازم برای تبدیل شهر هفشجان به بخش در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید زمانیان بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهر هفشجان عنوان کرد: بخشداری هفشجان جرقه ای بود که از دولت قبل زده شد و در حال حاضر پیگیری های لازم برای گرفتن این بخش را خواهیم داشت.

وی با اشاره اینکه وزیر دو مرتبه برای دادن بخشداری هفشجان دستورات لازم را اتخاذ کرده، اظهار داشت: لازم است شوراهای این شهر نیز پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهند تا هرچه سریعتر به نتیجه عالی منتهی شود.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقاء شهر هفشجان به بخشداری لازم است جاده ارتباطی مصطفی آباد و محمود آباد درست شود، تصریح کرد: 300 میلیون اعتبار برای بازسازی این جاده ها اعتبار در نظر گرفته شده است.

زمانیان یادآور شد: مسکن و شهرسازی این قول را به ما داده است که اگر زیر سازی هفشجان – مصطفی آباد تمام شود هزینه آسفالت آن نیز تامین خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه سه راهی شهرکرد- هفشجان نقطه حادثه خیز بوده است همه تلاش مسئولین ذی ربط بر این است که از محل اعتبارات سال جاری این پروژه اجرا و تکمیل شود.

زمانیان  یکی دیگر از مهم ترین مشکلات این شهر را محله تیر برزه ای در این شهر دانست و یادآور شد: مشکلات محله تیر برزه ای از طریق معاونت حقوقی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: کسانی که در محله تیر برزه ای ساخت و ساز را انجام داده اند مشکلات آب، برق، گاز، تلفن و سند آنها حل خواهد شد.

زمانیان با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب شهر هفشجان تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، بیان کرد: در سال جاری 15 کیلومتر دیگر از این پروژه اجرایی خواهد شد و تا سال آینده نیز به اتمام خواهد رسید.

وی اذعان داشت: برای یکپارچه سازی زمین های آبیاری تحت فشار این شهر نیز به ازای هر هکتار چهار و نیم میلیون جهاد کشاورزی به کشاورزان بلاعوض پرداخت می کند.

زمانیان ساماندهی گلزار شهدا این شهر را جزء پروژه های سال جاری دانست.

 رئیس شورای سلامی شهر هفشجان نیز در این جلسه اظهار داشت: برخی مشکلات این شهر موجب شده که هفشجان آن طور که باید توسعه پیدا نکرده باشد.

کوروش خورشیدی تصریح کرد: انتظار ما از مسئولین در این است که هرچه سریعتر به مشکلات این شهر رسیدگی کنند و در سفری که رئیس جمهور به این استان خواهند داشت مصوبات خوبی را برای شهر هفشجان بگیرند.

ارتقاء هفشجان به بخش لازم و ضروری است

فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  شهر هفشجان از لحاظ جمعیتی برای گرفتن بخش مشکلی ندارد، گفت: برای ارتقای شهر هفشجان به بخش پیگیری های قانونی در حال انجام است.

حمید ملک پور اظهار داشت: پس از تصویب بخشداری به هفشجان روستاهای محمود آباد و مصطفی آباد زیر نظر این بخشداری خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر بخشداری به هفشجان تعلق گیرد همین امر موجب توسعه شهر هفشجان خواهد شد.

کد خبر 2324649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha