۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۱

12 گروه کالایی بیشترین تخلفات صنفی را داشتند/ نان، میوه و گوشت در صدر تخلفات

12 گروه کالایی بیشترین تخلفات صنفی را داشتند/ نان، میوه و گوشت در صدر تخلفات

بيشترين تخلفات صنفی در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، مرکبات، گوشت گوسفندی و گوساله ، تخم مرغ، حبوبات، روغن، موادشوینده، لاستیک خودرو، سیمان و مشاورین املاک گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار عملکرد استان‌ها در بخش بازرسي و نظارت صنوف و برخورد با تخلفات صنفي، یک میلیون و 53 هزار و 162  فقره بازرسي از واحدهاي صنفي در بهار امسال انجام شد که 55 هزار و 412 فقره با ارزش 86 میلیارد و 359 میلیون و 439 هزار و 259 ریال منجر به تشکيل پرونده شد و برای رسيدگي در اختیار ادارات تعزيرات حکومتي و سازمان‌ها و ادارات بازرگاني قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، از مجموع 45 هزار و 203 فقره شکايت دريافت شده توسط واحدهاي بازرسي و نظارت اتاق های اصناف 63 درصد در بخش کالا و37 درصد در بخش خدمات است که با ارزيابي کارشناسان 43 هزار و383 فقره قابل پيگيري تشخيص داده شده که برای رسيدگي و برخورد قانوني به مراجع ذي‌صلاح ارسال شد .

همچنین از مجموع شکايات دريافتي 20 درصد به صورت حضوري ، 64 درصد به صورت تلفني و 16 درصد به صورت کتبي اخذ شده و بيشترين تخلفات در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، مرکبات، گوشت گوسفندی و گوساله ، تخم مرغ، حبوبات، روغن، موادشوینده، لاستیک خودرو، سیمان و مشاورین املاک گزارش شده است.

گزارشات رسیده در مورد برخی اقلام، از سراسر کشور حاکی از آن است که درسه ماه اول سال میوه ومرکبات، برنج، پودر شوینده ، لاستیک خودرو نهاده های دامی، گوشت قرمز، تخم مرغ، چای با افزایش قیمت چند درصدی روبه رو بوده و بيشترين عناوين تخلف هم مربوط به درج نکردن قيمت، گرانفروشي و صادر نکردن صورتحساب است.

کد خبر 2326953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha