۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۲۱

نجات چشمه بل نیازمند ارائه برنامه ای جامع است

نجات چشمه بل نیازمند ارائه برنامه ای جامع است

سنندج – خبرگزاری مهر: معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار کردستان گفت: چشمه "بل" یکی از آثار ملی و نجات این چشمه نیازمند ارائه برنامه ای جامع است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قادری بعد از ظهر شنبه در کارگروه نجات چشمه بل اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی مردم، مسئولان و سازمان های مردم نهاد نجات این چشمه ملی از مدفون شدن زیر سد داریان است.

وی با اشاره به این مطلب که نابودی این چشمه می تواند اثرات منفی را در بعد اعتقادی، بافت منطقه و اقتصادی داشته باشد، افزود: ارائه برنامه ای جامع یکی از اولویت های است که باید مد نظر قرار بگیرد.

معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: کار ادامه سد داریان منوط به نجات چشمه بل است و در اصل کسی به دنبال ممانعت با ساخت سد نیست و توسعه همه جانبه مد نظر است اما توجه به آثار ملی هم یکی از خواسته های به حق مردم و مسئولان است.

قادری یادآور شد: این چشمه تا اندازه ای در منطقه مهم است که در این راستا مسئولان استانی و وزارتخانه ای نیز واکنش نشان داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دغدغه مردم و مسئولان نجات این چشمه است و مسئولان وزارت نیرو باید در این زمينه مطالعاتي بهتري را در دستور كار قرار داده و براي نجات اين اثر ارزشمند تلاش كنند.

عدم حضور مجری ساخت سد داریان در اين جلسه غیر قابل قبول است

معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با توجه به حساسیت های موجود و اهمیت چشمه بل انتظار می رود با دعوت قبلی که از مجری این طرح شده بود شخصا حاضر شوند که متاسفانه به دلایل نامعلومی در این جلسه حضور ندارند.

قادری اظهار داشت: وعده توقف 21 روزه برای مطالعات قابل قبول نیست و انتظار می رود با بررسی های مناسب راه حلی مناسب و قابل قبول از سوي مجريان براي نجات چشمه بل ارائه شود.

وی افزود: تا وقتی که راهکار مناسبی ارائه نشود تمام چشم ها به سوی کانل بل است و هر گونه اقدامی در اين زمينه بازخورد منفی به دنبال دارد.

معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار کردستان در پايان بیان کرد: انتظار می رود مجری طرح با برنامه ریزی گام بردارد و به خواسته های به حق شهروندان و مسئولان احترام بگذارد.

کد خبر 2330178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha